Särna vecka 24 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Särna vecka 24

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Särna vecka 24

Ska upp till Sälen och fiska vecka 24 "tror att det är typ från 14 juni" och hade tänkt att ta en dag eller 2 i Särna. Jag gillar flugfiske och då helst små vadbara bäckar, älvar. Några förslag på vatten, även förslag på någon guidad halv/heldags tur.

Tack på förhand

finns det ingen som varit i Särna och fiskat. Hur är det med Idre då, har någon varit där.

Kommentera

Jag har fiskat där omkring ett par år, har fått några fina harrar i grövlan, på flugfiskesträckan. Annars var brattstömmen (tror den hette så) helt ok. Delar av storån håller fin öring men inte helt lättfiskat.

Kommentera

Jag fiskar en hel del där.
        Särna kan du prova fuluälven, bitvis grov harr och öring. Bästa fisket brukar vara inom katastrof området. Annars är Fjäta en riktigt bra ställe, men ganska mycket små fisk. Även en del av dalälven är riktigt bra för grov harr.
        Idre är Storån ett hett tips, finns gott om riktigt grov öring dock i regel ganska hård fiskat.
        Mvh

Kommentera

Sådär ja, nu har det kommit lite tips. Mycket tacksam, Bär iväg på söndag morgon. Börjar först runt Sälen, där man känner till vattnen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X