Fiskesällskap sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesällskap sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskesällskap sökes

Nu är jag åter i Dalarna (Borlänge) efter 5-6 år i annan ort, och även utomlands. Det har blivit alldeles för lite fiske under dessa år, så nu är det dags för förändring! Jag fiskar det mest men oftast har det blivit mete efter ID, brax och Sutare, flugfiske efter harr eller gäddmete. Jag brukade även Ismeta om vintrarna back in the days

Jag har några kompisar som kan tänka sig följa med ut och fiska, men det är inga tio-timmars nattpass vi talar om då :P

Om du känner att du vill ha lite nytt sällskap vid vattnet, hör av dig! Skriv här eller dra iväg ett PM.

Ha det fint!

// Mattias

Det kommer att bli en del gädda på fluga för min del runt hedemora i vår/sommar.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
      Det kommer att bli en del gädda på fluga för min del runt hedemora i vår/sommar.
      Tjo. Jag måste väl säga att flugfiske efter gädda har jag aldrig sysslat med. Jag tror inte mitt harrspö duger riktigt :P

Kommentera

Halloj, Jag och min sambo flyttade hit till Ludvika förra året, och jag har inte så jätte bra med polare här som vill ut och verkligen fiska.
        Har också ett par som kan tänka sig följa med ut ett par timmar, men inte typ en heldag osv.

Såg att du gillade att fluga harr.
        Själv har jag gjort det en gång i och då hamnade vi i barnkammaren så det vart inga som var större än handflatan, så det är jag mycket intresserad av.

Hittills så har jag inte hittat några bra ställen här att flugfiska på, och allra minst efter harr.

Har inte metat så mycket (om man inte räknar med metspö från OK och mask)
        har aldrig haft den möjligheten.

Men svara gärna tillbaka.

Kommentera

Om du vill åka och flufiska harr kan du åka till Tängerströmmen och Marnäsån 3 mil norr om Falun. Inga monsterfiskar men med lite tur kan man få harr på iaf minst 6hg och öring över kilot är inte ovanligt. Inte så långt att åka heller

Kommentera

Tja!

Jag är själv ny inflyttat (borlänge) och nu när våren är på g börjar ju fiskesuget komma. Jag är i huvudsak ute efter att meta (specimen) och jag har inga problem att fiska längre pass eller rättare sagt så föredrar jag det. Jag är dock dåligt orienterad här i dalarna och saknar bil så jag har i huvudsak försökt att lokalisera vatten innom cykel avstånd. Har fått något tips gällande id som jag tänkte kolla in i helgen om det inte är för jävligt väder. Men om du vill dra på en fisk tur någon stans så PM:a mig eller skriv här.

/John

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X