Finns det någon som vet några säkra bra ställen att bedriva fiske efter Abborre på inom Gysinge fiskeområde i Dalälven????
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dalälven Gysinge Fiskrområde
Collapse
X
-
Dalälven Gysinge Fiskrområde
Fishing Poem:
"Little Trout"
I walked one day with the taste for trout, so i got in my boat and headed out, he spotted my bait and began to give chase when my hook ripped into his fishy face, then he looked at me like i was his friend, so i let him go and went out for a nice piece of steak.Taggar: Ingen
-
Är inte Gysinge ett kortfiskevatten för regnbåge ("put and take") , harr och öring? I så fall blir det jäkligt dyrt för abborrfiske kan jag lova. Då är det bättre du fiskar utanför det området. Rätta mig gärna om jag har fel men jag har själv betalat dyrt för regnbågefiske där. Inte en fisk hade vi kontakt med.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inläggDäng ut en flötmetad löja i vilket bakvatten som helst i Gysingeforsarna...det står borre överallt.
Hmmmm bra att veta, läste att det finns rätt mycke å grov abborre därFishing Poem:
"Little Trout"
I walked one day with the taste for trout, so i got in my boat and headed out, he spotted my bait and began to give chase when my hook ripped into his fishy face, then he looked at me like i was his friend, so i let him go and went out for a nice piece of steak.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Johan Wallin Visa inlägghar du tillgång till båt när du är där?
Tja, ja vi har båt med oss...har du något bra alternativ på fiskeplats, läste att det fanns lugna bra partier med abborre gös gädda osv.Fishing Poem:
"Little Trout"
I walked one day with the taste for trout, so i got in my boat and headed out, he spotted my bait and began to give chase when my hook ripped into his fishy face, then he looked at me like i was his friend, so i let him go and went out for a nice piece of steak.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggÄr inte Gysinge ett kortfiskevatten för regnbåge ("put and take") , harr och öring? I så fall blir det jäkligt dyrt för abborrfiske kan jag lova. Då är det bättre du fiskar utanför det området. Rätta mig gärna om jag har fel men jag har själv betalat dyrt för regnbågefiske där. Inte en fisk hade vi kontakt med.
har inte fiskat där själv men det är mycket mer än ett p&t vatten (vart var du egentligen, strömmarna vid gysinge lr?) där finns; sveriges sydligaste harrbestånd, öring i strömmarna och grova gäddor, gösar och abborrar.
Kommentera
-
Jag får ett flertal abbisar över kilot i Gysinge forsarna varje år. Har fått många på 9cm Rapala en bit ovan forsnackarna men även i bakvatten bredvid hårdström. Går även kanon nedanför forsarna med mask. Ställ dig på en av dom gammla bropelarna vid sista bron före Gysinge och fiska i forskanterna med mask så får du fina abborrar.
Det är lätt att få fisk i Gysinge (Harr/Öring) om man har lite lokalkännedom om vattnet.
Att bara lägga i båten och åka nedströms brukar bli en dyr historia för många rookies. Är enormt med sten från forsarna och nedåt järnvägsbron.
Följer man dom gammla Enslinjerna går det dock bra men åk noga efter dom.
Vid järnvägsbron brukar det gå fina abbisar bakom bropelarna. Några bättre än andra, vilka får du lista ut själv!
Gysinge är ett fint område som är värt ett besök av alla sportfiskare!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera