Nornäs! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nornäs!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nornäs!

Tjenare tjenare! jag och 2 polare ska dra upp till Nornäs och söka efter gäddan. Vi har dock lite problem, vi vet inte riktigt vart vi ska söka oss. Vi hittar inga djupkartor över Ransi och Noren som ligger väldigt nära. Så om nån av er har djupkartor eller tips på vart man kan fiska i närheten utav nornäs skulle det uppskattas till 1000. Eftersom vi åker ifrån Stockholm skulle det suga om det inte gav någonting.

Tack på förhand och skitfiske på er!

och om någon vet om det finns någon mörtsäljare i byn får ni gärna pma mig det också

haha fan är väl så litet ställe så ingen har koll på det ^^

Kommentera

Det finns en fiskebutik i Älvdalen, Malung eller Transtrand. De kanske har lite koll eller ifall det finns någon fiskeklubb i kommunen.
      Senast ändrad av BeBest; 2017-02-23, 15:12.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

tackar får ta och kolla upp det

Kommentera

Jag har fiskat i Ransi i typ 30 år. Har ni redan varit där eller är tips fortfarande aktuellt? Kommer ni ha tillgång till båt i så fall?

Kommentera

Jag har bott i nornäs för ca 20 år sedan.
            Då brukade jag fiska i en tjärn utanför byn som va full av stora abborrar och en del gädda.
            Vet inte om den har något namn, men någon bybo bör känna till den.

Kommentera

Ursprungligen postat av ppettan Visa inlägg
              Tjenare tjenare! jag och 2 polare ska dra upp till Nornäs och söka efter gäddan. Vi har dock lite problem, vi vet inte riktigt vart vi ska söka oss. Vi hittar inga djupkartor över Ransi och Noren som ligger väldigt nära. Så om nån av er har djupkartor eller tips på vart man kan fiska i närheten utav nornäs skulle det uppskattas till 1000. Eftersom vi åker ifrån Stockholm skulle det suga om det inte gav någonting.

Tack på förhand och skitfiske på er!

och om någon vet om det finns någon mörtsäljare i byn får ni gärna pma mig det också
              Hej Petter;

Info om Noren, Ransen och andra fiskevatten i närheten hittar du här..http://www.sportfiskeguide.se/spfgui...n/alvdalen.htm ...

Vad ska du ha Mört till när det finns Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz??

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2017-07-02, 09:21.

Kommentera

Ursprungligen postat av James83 Visa inlägg
                Jag har bott i nornäs för ca 20 år sedan.
                Då brukade jag fiska i en tjärn utanför byn som va full av stora abborrar och en del gädda.
                Vet inte om den har något namn, men någon bybo bör känna till den.
                Menar du lilla pölen strax efter cafét (fd konsum), högra sidan på vägen mot Sörsjön? Den som syns från vägen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Elefant Visa inlägg
                  Menar du lilla pölen strax efter cafét (fd konsum), högra sidan på vägen mot Sörsjön? Den som syns från vägen.

Nej.

Jag brukade gå till Lina vägen 18 där familjen Graaf bor. En bit ovanför deras hus om du kollar på kartan.
                  Antar att de är den pölen man ser på kartan.

Kommentera

Ursprungligen postat av James83 Visa inlägg
                    Nej.

Jag brukade gå till Lina vägen 18 där familjen Graaf bor. En bit ovanför deras hus om du kollar på kartan.
                    Antar att de är den pölen man ser på kartan.
                    Jaha ok. Kanske varit dit med farsan när jag var barn men inget jag minns nu typ 40 år senare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X