Det som funkat bäst för oss i dalälven är mestadels färgglatt, papegoj mcrubber är det jag alltid börjar med och brukar leverera bra, hoppas det är till någon hjälp & skitfiske
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfiske Nedre Dalälven
Collapse
X
-
Vad det gäller färger på gädda tänker jag inte kommentera efter att för två veckor sedan sett "äventyrsfiskaren" på tv10 rigga en bit röd lakritsrem och få fisk på. Iofs i Kanada men ändå.
Jag åkte upp emot gysinge för ungefär en månad sen och hade inga problem med sten. Höll mig efter farleden/prickarna och stannade nedanför första bron. ( I området runt Gävan ) Kan vara så att det blir väldigt stenigt och strömt längre upp mot forsarna men där tror jag det är ett annat fiskevårdsområde.
Kommentera
-
Hej, ska ni fiska på stillastående vatten och trolla så bör det kunna fungera. Givet att tvålkopparna klarar det.
Det kan vara problemtiskt att kasta i lätt strömmande vatten om det blåser åt motsatt håll som det strömmar. Det för att man (iaf jag) normalt vill kasta nedströms. Tycker inte att det påverkar fisket/fisken negativt annat än att allt blir lite krångligare
Kommentera
-
Vi var där ett gäng och körde traditionsenligt torsdag-söndag förra helgen. Körde förra hösten och i våras där också. Den här gången hade vi dessvärre riktigt trögt fiske.. Tror vi fick ca 25-30 gäddor totalt på dessa dagar fördelat på 2 båtar. 2 meterfiskar, men ingen bjässe. Dom tidigare gångerna vi vart där har vi inte heller haft nåt direkt mängdfiske men iallafall typ dubbelt mot nu.. Vi bodde på ön i stuga och utgick därifrån. Testade både den västra och östra fjärden, med bäst resultat i den östra.. Testade både grunt och djupt med jerkbaits och gummi.. Det som fungerade bäst var iallafall på djupet där vi hittade betesfisk, men som sagt den här gången var dom otroligt sega. Vi tar nya tag i vår
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera