Gäddvatten i Dalarna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddvatten i Dalarna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av _MVF_ Visa inlägg
    Du måste bara fiska i tunaån under gäddleken och sen finns det en sjö som heter liljan som är sjukt bra..[/B]

GAAAH!!! inte tipsa om liljan där brukar jag fiska jueh =)
    Det är faktiskt ett bra gäddvatten ibland känns det som man skulle kunna fiska
    med precis vad som helst och få gädda.
    Testade jerkbait litgrann där och skulle precis lyfta ur draget ur vattnet då kom en gädda som skjuten ur en kanon rakt igenom vassen tog betet o slog i bryggan, då blev det lite brunt i kalsongerna kan jag lova =)
    upp kom en fin gädda på 4,5kg
    ha ett trevligt skit

Kommentera

Ursprungligen postat av ottopojat Visa inlägg
      GAAAH!!! inte tipsa om liljan där brukar jag fiska jueh =)
      Det är faktiskt ett bra gäddvatten ibland känns det som man skulle kunna fiska
      med precis vad som helst och få gädda.
      Testade jerkbait litgrann där och skulle precis lyfta ur draget ur vattnet då kom en gädda som skjuten ur en kanon rakt igenom vassen tog betet o slog i bryggan, då blev det lite brunt i kalsongerna kan jag lova =)
      upp kom en fin gädda på 4,5kg
      ha ett trevligt skit
      hahaha ja brunt i byxorna kan det bli ibland, jag fick en rätt fin gädda på jerk här hemma i sjön på runt 5 kilo och mätte o vägde o fotade o sen släppte jag tillbaka den o drog iväg ett nytt kast, när jag fick in jerken till båten så drog jag den i vattenytan precis vid båten o tror du inte samma gädda helt utmattad kommer som en krokodil på yten efter den.. där kan man snacka om tarv gädda och ett streck i kallingarna.
      du o jag måste ju helt klart ut en runda på liljan en sväng när jag e uppe i borlänge nästa gång.
      bodde där i 2,5 år med frugan, hon kommer ifrån gustafs.
      hennes syrras gubbes föräldrar bor vid liljan.
      hörde du talas om tysken som drog en gädda på 16 kilo vid bryggan.. GAAAH
      [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Kommentera

hahaha ja brunt i byxorna kan det bli ibland, jag fick en rätt fin gädda på jerk här hemma i sjön på runt 5 kilo och mätte o vägde o fotade o sen släppte jag tillbaka den o drog iväg ett nytt kast, när jag fick in jerken till båten så drog jag den i vattenytan precis vid båten o tror du inte samma gädda helt utmattad kommer som en krokodil på yten efter den.. där kan man snacka om tarv gädda och ett streck i kallingarna.
          du o jag måste ju helt klart ut en runda på liljan en sväng när jag e uppe i borlänge nästa gång.
          bodde där i 2,5 år med frugan, hon kommer ifrån gustafs.
          hennes syrras gubbes föräldrar bor vid liljan.
          hörde du talas om tysken som drog en gädda på 16 kilo vid bryggan.. GAAAH
          HMM nä inte om tysken men kompisens farsa fick ta båten o sticka ut på sjön när en annan nysvensk hade fått en på 12 kilo på kroken men hade aldrig fiskat förut.
          Han hade inte haft nå broms på rullen så han vevade bakåt när den drog.
          tront du på fan att han fick upp den oxå och första gången han fiska gädda eller kanske första gången han fiska överhuvudtaget kompisens farsa berättade att han knappt kunde ro båten =) kompisen jag brukar fiska där med heter mathias bäck, nån du känner till??

Kommentera

Ursprungligen postat av ottopojat Visa inlägg
            HMM nä inte om tysken men kompisens farsa fick ta båten o sticka ut på sjön när en annan nysvensk hade fått en på 12 kilo på kroken men hade aldrig fiskat förut.
            Han hade inte haft nå broms på rullen så han vevade bakåt när den drog.
            tront du på fan att han fick upp den oxå och första gången han fiska gädda eller kanske första gången han fiska överhuvudtaget kompisens farsa berättade att han knappt kunde ro båten =) kompisen jag brukar fiska där med heter mathias bäck, nån du känner till??
            haha sånna historier e ju roliga, han hade säker 0,30 abulon och en cardinal från 70talet åxå. nej tyvärr vet inte vem det är. den sjön är ju märklig den håller många stora fiskar trots sin storlek. det är nästan så jag drömmer lite om den ibland..

Kommentera

Tjena, Liljan är en sjö jag har missat trots att jag fiskat hela mitt liv i Borlänge. Måste åka dit och prova. Går det bra att fiska från land där?
              Annars får jag vänta till isen lagt sig.

Det låter ju riktigt intressant.. Alltid roligt med nya vatten
              Senast ändrad av Bomber_5000; 2009-10-07, 11:17.

Kommentera

fiska i grycken från land, den ligger lite ovanför falun. Stå precis där vägen går förbi vid gamla tågstation eller vad de är, åk dit i april, maj

Kommentera

det går väl kanske men bäst med båt.
                  det jobbiga e att du bara får ha 1 angeldon eller ismetespö.

Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inlägg
                  Tjena, Liljan är en sjö jag har missat trots att jag fiskat hela mitt liv i Borlänge. Måste åka dit och prova. Går det bra att fiska från land där?
                  Annars får jag vänta till isen lagt sig.

Det låter ju riktigt intressant.. Alltid roligt med nya vatten

Kommentera

det går väl kanske men bäst med båt.
                    det jobbiga e att du bara får ha 1 angeldon eller ismetespö.
                    Vilket fiskekort går det på?

Kommentera

Ursprungligen postat av Falufiskarn Visa inlägg
                      fiska i grycken från land, den ligger lite ovanför falun. Stå precis där vägen går förbi vid gamla tågstation eller vad de är, åk dit i april, maj
                      Får göra ett försök där till våren. Har du fått nån stor fisk där?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X