Siljan - hjälp med tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Siljan - hjälp med tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Siljan - hjälp med tips

Hej gott folk,

Skulle vilja få in tips från er gällande Siljan. Jag har precis besiktat trailern å ordnat allt så nu ska det bli en hel del åkande. Jag tänkte börja med Siljan då jag ej fiskat där tidigare.

Jag åker från STHLM och behöver lite tips på följande.

1.Ramp
    2.Vilken del av sjön rek. ni att jag lägger i
    3.Går det att provköra med Djuprigg i sjön tro?
    4.Behövs fiskekort
    5.Det pratas om att Regnbåge finns då en odlings pod gick sönder, stämmer det?

Tar gärna emot tips från sjöar runtom som går att skicka i båten.

/TW
    Skitfiske!

1. vet ej, men i båthamnen i Rättvik bör det gå att köra ned, annars skulle jag nog spontant rekommendera typ Sollerön. Har för mig att det är bättre fiske där.

2. Svårt att säga men spontant Sollerön

3. Har du ekolod så bör det inte vara nåt problem. Siljan, i alla fall i Rättvik, har sjukt ojämn botten. Kan diffa på 5-10m på bara någon enstaka meter och då från samma avstånd från land. Så det är lite som ett månlandskap...

4. Ja. Går enkelt att köpa via nätet på Ifiske https://www.ifiske.se/

5. Japp det stämmer. Har gått sönder flera kassar. Innan senaste händelsen då var det två år från dess. Frågan är hur många av de som har överlevt dock. Har svårt att tro att allt är uppfiskat dock.

Övriga sjöar jag kan tipsa om är Ljusacksen och Ljugarn som också är populära trollingsjöar men som även de kräver fiskekort. Inhandlas även de via Ifiske.

Ledsen för sent svar, men jag hoppas du ändå får nytta av informationet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
    X