På besök i Rättvik - tips på bra skogssjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

På besök i Rättvik - tips på bra skogssjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• På besök i Rättvik - tips på bra skogssjö?

Är på semester med sambon i Rättvik och hon har gått med på att fiska lite om vi åker till nån mysig skogssjö!

Har kikat lite och ljusacksen verkar mysig och som det verkar hyfsat tillgänglig med bil? Nån som vet hur denna tjärn /sjö är såhär års?

Nåt bättre tips i inom säg max en timme med bil från Rättvik? Gärna ädelfiskvatten och det gör absolut inget om det är inplanerad fisk.

Ska även paddla lite kanot i enån och då kan ja nog inte hålla mig från att smyga med ett spö [emoji51]

Föresten är det nån idé att försöka jigga lite abborre i hamnen i Rättvik? Hela viken här verkar vara väldigt grund!

Många frågor på samma gång men är det någon som vill hjälpa en stackars turist så är jag väldigt tacksam [emoji4]

Mvh Eric

Hej Erik
    Jag är uppvuxen i Rättvik (bor dock inte kvar) och det finns en massa bra ställen att testa. Abborr- och gäddfisket fungerade fint i Enåns mynning ut i Siljan när jag var liten. Är det ädelfiske du är ute efter så skulle jag nog testa Skäftringen, tar inte lång tid att köra dit och det är väldigt fint och kristallklart vatten i vacker miljö. I närheten av Skäftringen så finns en massa sjöar och vattendrag som också håller/höll gott med gädda och abborre.

Kommentera

Mynningen ska testas när grillen har slocknat och jag har fått mig lite mat ☺

Skäftringen såg mysig ut och väldigt nära och bra! Får forska lite och se om det finns några färska fångstrapporter därifrån ☺

Tack för svar!
      Mvh Eric

Kommentera

Blev ett par smågäddor vid mynningen och en bit upp på den korta svängen vi var ut. Missade dock en lite bättre gädda som attackerade min lilla jigg precis innan den skar ytan framför mina och sambons fötter varpå hon studsade en halvmeter rakt upp i luften 😂😂😂 nästan roligare än landad fisk i just det fallet 😁

Kommentera

Hehe hjärtattackshuggen är de bästa

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X