Siljans Regnbågar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Siljans Regnbågar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Siljans Regnbågar ?

Tänkte ge mig ut med mina småkillar i morgon så de kan få dra sin första pimpel regnbåge i siljan. M/n vart befinner sig de nu?! När jag kollade med folk vid gesunda så hade de nästan inte fått något alls :/

Någon som vet vart det nappar lite iaf ?!

All info välkommen
    /Y

Tror dom är i Limåviken och får fisk men var försiktig!, har hört att isarna är lite vanskliga.

Kommentera

Någon som testat åt Rättviks hållet?

Kommentera

Testade båthamnen i Rättvik, fick två och tappa en.

Kommentera

Där ser man!

Kommentera

Vet inte hur det är nu men i höjd med stumsnäs har de ju fått en hel del. Sist en kasse gick sönder så varder även mycket fisk nere vid kyrkan i Rättvik.

Kommentera

Med tanke på att 70.000 pelletsgrisar läckt ut & folk fiskar som tokiga kan jag tycka att det är ovanligt klent med rapporter. Jag menar, finns ju ingen poäng med att hålla eventuella tips på beten & platser för sig själv i det här sammanhanget. Ju fler som åker upp, så snabbt som möjligt, desto bättre.

Jag har gjort ett försök, spinn i Enån, Rättvik. Fick en mindre regnbåge som sannolikt rymt vid tidigare tillfälle. Betet va en mindre sked av okännt fabrikat. Ska göra ett försök i älven vid Insjön idag.

Kommentera

Kastade lite vid ovan nämnda sträcka idag. Fick ingenting. Dock va det mycket folk ute i vårsolen & jag såg det komma upp en del fisk.

Ryktesvis har jag oxå hört att det kommit upp en del fisk vid kraftverksdammen i Gråda, så pelletsgrisarna verkar ha tagit sig en bra bit ner i systemet. Fyll gärna på tråden med fler rapporter...

Kommentera

Var sånt skitväder idag, annars hade jag varit ut. Hoppas på bättre väder imorgon. Återkommer då med fångstrapport, hoppas jag

Kommentera

Viftade iväg ett 20-tal kast under förmiddagens hundpromenad. Satt en mindre båge i första kastet. Tappade en bättre i andra kastet.

Bete: Abu Hammer 10g, blå/silver.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X