Finns det chans på fisk här? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det chans på fisk här?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finns det chans på fisk här?

Tjenare! Var ute idag och jagade små göl i skogen efter att jag hade tittat på Eniro vart de fanns Hittade ett riktigt härligt göl (eller vafan man ska kalla det..)! Men frågan är om det finns fisk där? !?! Enligt kartan så rinner det både vatten ifrån och till en tjärn, med det menar jag att ''mitt'' göl ligger mittemellan (fattar ni?)! Tittade dock inte efter bäckarna men dom verkar vara gömda under marken eller så går dom genom myren! Sorry om jag skriver konstigt o tjatig! Men iaf, jag undrar vad man kan tänka sig det finns för fisk (om det finns)! Har inte tid att dra dit nu i veckan och provfiska eftersom jag går i skolan! Tacksam som inåt helvete för svar!

HÄR HAR NI EN BILD!

Click image for larger version

Name:	629d9cca-e234-4e5f-87cf-11d7dd22442e.jpg
Views:	1
Size:	80,2 KB
ID:	1834365
    Senast ändrad av crosskevin; 2014-10-19, 19:15.

Vart i Sverige finns denna göl?

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Vart i Sverige finns denna göl?
      Dalarna?
      ....

Kommentera

Fiskat i mindre pölar runt siljan med in och utflöde som haft mycket bäckröding. Testa meta med mask så får du snabbt reda på om den håller fisk

Kommentera

Det finns väl egentligen bara ett sätt att ta reda på det men finns det omkringliggande tjärnar med fisk i och en fungerande förbindelse från dem till den här gölen så kan det finnas en del fisk men räkna inte med något stort.

Jag har sett små tjärnar som vissa år sett väldigt lockande ut men andra varit helt torra på sommaren. Så för att det ska finnas fisk i den pölen fordras att det finns vatten året om, att den inte bottenfryser på vintern eller torkar ut på sommaren och att det finns något att äta för det som eventuellt lever där.

Sättet att få veta hur det verkligen är med din göl är att gå dit och ta reda på det.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av jockee Visa inlägg
            Fiskat i mindre pölar runt siljan med in och utflöde som haft mycket bäckröding. Testa meta med mask så får du snabbt reda på om den håller fisk
            Får väl gö så då! Mask nappar alltid rackarna på! (abborre, mört, bäckröding osv...!)

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
              Det finns väl egentligen bara ett sätt att ta reda på det men finns det omkringliggande tjärnar med fisk i och en fungerande förbindelse från dem till den här gölen så kan det finnas en del fisk men räkna inte med något stort.

Jag har sett små tjärnar som vissa år sett väldigt lockande ut men andra varit helt torra på sommaren. Så för att det ska finnas fisk i den pölen fordras att det finns vatten året om, att den inte bottenfryser på vintern eller torkar ut på sommaren och att det finns något att äta för det som eventuellt lever där.

Sättet att få veta hur det verkligen är med din göl är att gå dit och ta reda på det.
              Jaja! Min kompis hade ett litet place som han hittade i skogen där dett var fullt av öringar/bäckrödingar! Den pölen var mindre än den på bilden! Tror vattnet kommer ifrån myrar.. Och kan inte tänka mig att nån skulle haft i fisk där :0 Så därför har jag dock stora förväntningar.. Får väl sticka dit o testa med lite mask!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg

Btw. Tack för det bra svaret!

Kommentera

Har du tillstånd av markägaren att fiska där. annars är det olovligt fiske.
                  Tumlaren
                  trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
                    Har du tillstånd av markägaren att fiska där. annars är det olovligt fiske.
                    Tumlaren
                    Nej, hur får jag reda på vem som äger marken då? :0

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X