Fångstrapport 2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångstrapport 2014

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fångstrapport 2014

Hej !

är det någon som fiskar där ute i dalarnas djupaste skogar ?

tycker det är dåligt flöde i dalarnas tråd, så jag tänkte varför inte skapa en fångstrapport för 2014

själv har jag fiskar ganska lite , har mycket att stå i just nu men lite har det blivit

fick en öring på fluga förra helgen i älvdalen, fått nån gädda i borlänge och även i dala-floda

samt öring i dala-floda

Besökte Dala-Floda igår för att köpa en kajak.
    Fiskade från en brygga i 30 min och fick en matabborre. Tappade en liten borren och en liten gädda vid bryggan. Alla fiskar fick simma vidare.

Jävligt skön natur och fina fiskeställen. Själv bor man +20mil bort i Södermanland... kan fiska 24 timmar på en helg utan firre
    Vet inte om det bara var tur eller om det finns mer fisk. Känns som att det var mer aktivitet just där än mina hemtrakter. Dock en bra tid på dygnet, runt 21. Självklart jämför jag med samma tid och väder. Hur som helst... rekommenderar andra söderut att åka upp då det är jävligt fint och förmodligen bra fiske. Själv kommer jag absolut att åka upp, tyvärr kanske inte i år...

Förövrigt så är man jigg-guru men kör även hederligt spinnfiske. Provat jerkbait en sommar utan vidare fiske (båt/land). Precis skaffat flugspö (ej provat) och började med spinnfluga i somras. Botten mete kör jag inte ofta men tillräckligt för att fått en ål så jag lägger ner rätt mycket tid och provat olika metoder men det är verkligen asdåligt fiske i mälaren (Södermanland) för mig...
    förklarade bara så folk får en uppfattning om hur jag fiskar och hur mycket! Hoppas någon kan relatera till fisket på någon av de angivna platserna. Är grymt besviken på Södermanland. Gös skall tydligen vara grymt där jag bor dock... men vem vill fiska sten. Använder inte ekolod heller.

Mvh
    Currently using:
    Savagear Pro Jig n' Spin 8" (240cm) 10-30g ~ Perch
    with - Dragon Ultima FD820i

Savagear Bushwhacker XLNT 8" (240cm) 15-50g ~ Pike
    with - Okuma Trio 30

Vision Extreme #5
    with - Loop Multi 3/6 light

Kommentera

Ja det är fint i dala-floda .

är nog ganska segt här med just nu med all denna värme, så är dog strömmande vatten eller djuphålor man skall fiska nu och sen kvällar om man är ute efter annat än aborre, eller ja kanske gösen är mer aktiv i denna värme ?

Fiskar jerk, stora gummibeten flugfiskar men vid stugan blir det lite vanligt spinnfiske med, är sugen på att prova vertikalt efter gös och storgädda !

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X