Hej på er! Ska upp till trakten runt Bysjön/ Bäsingen i helgen och tänkte kolla statusen på gäddleken? Har den börjat? Mitt i? Eller är den klar? Tänkte även kolla om ni någon vänlig själ kan dela med sig av några tips, hotspots, färger, metoder? Tar egentligen all info jag kan få. Tack på förhand!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskeställen i Näs / Avesta trakten?
Collapse
X
-
Var ut förra helgen i älven och all fisk var olekt, tror inte veckans väder ändrat på det. Men vem vet...
Sista meningen var enbart info om aktuell temp.
Har du annan info/erfarenhet i ämnet?
Ursprungligen postat av nalinho Visa inläggVarför skulle inte leken vara påbörjad om vattentempen ligger på 6-7 grader?12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Okej. Ja mina erfarenhetet säger att fisken påbörjar sin lek i dalälven vid tom lägre temperaturer än så. Vi hade ett högtryck för några veckor sedan och då höjdes temperaturerna väldigt fort vattnet. Framförallt i de grunda lekvikarna. Temperaturen kunde vara så hög som 5.5 grader. Detta resultetade i att när lågtrycket kom in under förra veckan så började lekt fisk komma upp i båtarna. Att den har börjat, stannat av samt tagit om betvivlar jag inte.
Kommentera
-
Då har vi helt enkelt olika erfarenheter, vilket kan vara skoj.
Vid det här tiden förra året var vattentempen ca 8 grader, även då plockade vi fina olekta gäddor....men det är där jag fiskar ;o)12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Hörde att 2 personer var ute under en halvdag i fjärden nedanför Bysjön och de hade ett totalt bompass...det var i måndags. Min erfarenhet är att gäddorna leker lite senare i älven än i t ex Mälaren, och där har leken vart igång ett tag, vi fick både olekt och utlekt fisk i helgen som var, ungefär 50/50 fördelat på 11 landade.
Kommentera
-
Lånar tråden och undrar om bra platser från land i avesta? Åker dit en sväng nu i helgen för att hälsa på svärföräldrarna och funderar på att ta med grejerna. Öppen för allt från att dänga stora gummin efter madamer till lyftmete efter specimenfisk, så länge jag får fiska.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera