Nån som fått gös i Dalälven? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som fått gös i Dalälven?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nån som fått gös i Dalälven?

Hej!
    Jag undrar om det är någon som fått nån gös i Dalälven nedströms Borlänge eller i Tunaån ,då det har gjorts ganska stora isättningar av gös i flera år.
    Har allt varit förgäves eller har det gett resultat ,vore skoj att höra och det skulle nog oxo peppa fiskevårdsområdet om det kom fram hur deras ansträngningar betalar sig.

M.v.h. Roy

Har en kollega som drar gös i Dalälven varje gång han är där.
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av royen Visa inlägg
      Hej!
      Jag undrar om det är någon som fått nån gös i Dalälven nedströms Borlänge eller i Tunaån ,då det har gjorts ganska stora isättningar av gös i flera år.
      Har allt varit förgäves eller har det gett resultat ,vore skoj att höra och det skulle nog oxo peppa fiskevårdsområdet om det kom fram hur deras ansträngningar betalar sig.

M.v.h. Roy
      Hej Roy;

När jag fiskade efter Lax och Havsöring i Klarvik nära Älvkarleby förr i tiden kunde det hända att jag emellanåt under försommaren kunde få någon Gös som av misstag högg på mina orange/guld Bomber B15A-MKFOW, som du ser här ... http://www.trumman.com/bomber/col/15ambo-mkfow.htm ... men det var ganska sällsynt !

Go for the Big Walleyes!
      Old Firehand
      Senast ändrad av Old Firehand; 2013-09-17, 10:50.

Kommentera

en och annan finns det väl...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

OK jag får väl skylla mig själv när jag inte specifierade att jag avsåg sträckan Borlänge -Gustafs samt Tunaån i Stora Tuna socken , men det är iallafall skoj att nån får en och annan gös ibland.
          M.v.h. Roy

Kommentera

OK jag får väl skylla mig själv när jag inte specifierade att jag avsåg sträckan Borlänge -Gustafs samt Tunaån i Stora Tuna socken , men det är iallafall skoj att nån får en och annan gös ibland.
            M.v.h. Roy
            I mina kompis kretsar ryktades det om att polackerna satt och rensade gös vid rastplatsen mellan kanotstadion och naglarby.

Kommentera

Hej!

M.v.h. Roy
              Bumpar tråden då jag också är intresserad.
              Fiskar normalt nedströms Våbäcksforsen i Gustafs men lite utflykter är alltid kul.

Peter

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X