Gädda i Barken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda i Barken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda i Barken?

Är ny i barken, och letar gädda över 3-4kg, vilket vi redan fått och får med jämna mellanrum.
    Utgår från Söderbärke och håller mest till kring Sörbo/Vad.
    Börjar bli nyfiken på om gäddan rör sig över andra områden?
    Vi får ju nästan mer gös därnere, åtminstone nu när trollingbåtarna lagt ned för säsongen

Från bärke mot Smedjebacken kanske det finns nått att prova? Vanhäll och de första öarna?

Sen vore det skoj om nån kunde dela med sig av rekordgäddor ni fått i sjön, det måste gå riktigt tjocka ena där, med tanke på de fina 2-5kg vi sett??

Andra tips om fiskedjup/beten är också välkomna, jag misstänker att jag fiskar lite för djupt just nu (6-9m), men det är ju galet spännande att inte veta vad som dyker upp vid ytan.
    Har aldrig fått en gös tidigare, nu tar vi dem om och om igen.

Ha d.

vi har fiskat rätt mkt i norra barken barken dom senaste 2 åren utan nån framgång alls på gädda.. varken vårfiske eller hösten har levererat.. största jag fått är runt 3 kg på jerkbait, klart det lär finnas stora klumpar men dom är uppenbarligen svåra att komma åt med vanlig spinnutrustning

Kommentera

Jag har faktiskt haft riktigt bra fiske i barken. Specielt på våren

Kommentera

Norra barken mellan och kring öarna, oftast på lite grundare vatten (3,5-8m) brukar det smälla gädda för mig, områden där det strömmar till och bottendjupet förändras är hetast. Dock ligger de flesta kring 2kg, någon med snudd på 5kg. Då har jag å andra sidan inte fiskat så länge i sjön

Kommentera

Jag trollade på Norra Barken igår,

Hade väl egentligen siktet inställt på gös men så vart de inte, däremot 6 st gäddor av mindre modell kom på besök samtliga var av samme modell 1,5-2kg.

Svår sjö helt klart, har ju hört folk som både får många o stora gösar.
          Även öringar men var dem skulle hålla till kan man ju fundera över?

Vet dock ej hur södra barken är då jag endast vid mina 3 besök kört på norra.

Kommentera

Ursprungligen postat av sjöberg0240 Visa inlägg
            vi har fiskat rätt mkt i norra barken barken dom senaste 2 åren utan nån framgång alls på gädda.. varken vårfiske eller hösten har levererat.. största jag fått är runt 3 kg på jerkbait, klart det lär finnas stora klumpar men dom är uppenbarligen svåra att komma åt med vanlig spinnutrustning
            Gammal tråd, men.. Jag gav till slut upp sjön som huvudsjö. För djup för att man ska finna gäddorna relativt enkelt. Misstänker att trolling med massor av spön kan ge fisk, men jag vill hålla i spöt när det hugger. Åker 5 svängar om året till barken nu, mest för att det är en fin natursjö. Den har gett både Gös, Aborre och Vänerlax utan att jag jagat just dem. Det finns monstergäddor där, tror jag utan tvekan. På djupet och kring stora stim.

Ursprungligen postat av Busterjohan Visa inlägg
            Jag har faktiskt haft riktigt bra fiske i barken. Specielt på våren
            Kan bara anta att du antingen blivit tipsad, eller spenderat år med att leta. För djup, gäddan gömmer sig lätt, och gott om betesfisk.

Ursprungligen postat av ENorden Visa inlägg
            Norra barken mellan och kring öarna, oftast på lite grundare vatten (3,5-8m) brukar det smälla gädda för mig, områden där det strömmar till och bottendjupet förändras är hetast. Dock ligger de flesta kring 2kg, någon med snudd på 5kg. Då har jag å andra sidan inte fiskat så länge i sjön
            Vi fick också de där gäddorna mellan 2 och 5 kilo, men jag letade (då) efter metersgäddor. Snacka om att jag har fått belöning. Förra sommarn tog jag min första över metern, i nya sjön, sen kom de på löpande band. Mellan o,5 och 2,5 meter djupt. 117cm och 10,5 kilo i topp. Tog 4 stycken, 117, 114, 109 och 103cm den 29 maj i fjol, plus 5 stycken under metern. Jag förstår nu att gäddfiske är svårt i sjöar där gäddan har mat och inte står i bottenvegetation och trycker.

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
            Jag trollade på Norra Barken igår,

Hade väl egentligen siktet inställt på gös men så vart de inte, däremot 6 st gäddor av mindre modell kom på besök samtliga var av samme modell 1,5-2kg.

Svår sjö helt klart, har ju hört folk som både får många o stora gösar.
            Även öringar men var dem skulle hålla till kan man ju fundera över?

Vet dock ej hur södra barken är då jag endast vid mina 3 besök kört på norra.
            Jag har till slut skaffat 2 spöparavaner, jag är så jäkla envis, men jag vet att det går tjockgäddor kring "lövhallarna". Ska prova några gånger i höst tänkte jag. Vill prova trolla med stora gäddgummi. Låta dragen gå mellan 3 och 6 meter djupt oberoende av bottendjupet. Har även ett par "super-bou" 8 och 10 som måste reta upp nån gädda.

Kommentera

Jag kör 4 spöparavaner plus 1 UL-spö på djupet rakt bakom (skräckblandad förtjusning med varje fiske över 3kg på det spöet).

intressant med lövhällarna, det området har jag ändå kört fast med dåligt resultat (kanske 2 mindre gäddor). Har mina ställen med mycket stim med betesfisk vilka verkar ge resultat (om än inget stort förutom 6kgs gös). Bland annat kring öarna i Södra delen av Norra barken.

Har begränsat med erfarenhet ute på öppna fjärden, hittills endast 1-2 (!!!) fisk på 10+ timmar. Ni som kört där, ligger ni kring djupkanterna eller är det efter det djupare vattnet (18-30m) man ska leta? Ser ju ändå mycket båtar rullandes där och alla göstrollare verkar hålla till där men jag har bättre resultat på andra ställen (kring öarna i norra).

Kommentera

Har sporadiskt fiskat i norra delen av Barken, har fått en hel del gäddor på för- och efterleksfiske med en topp på ca 6kg. Har smebacksbor som vänner, och de fiskar en hel del där och på dom låter det som att det är praktiskt taget omöjligt att inte få gädda om man beger sig ut! Kan dock inte minnas att de krokat några större dock, då de främst inriktar sig på Göstorna

Kommentera

Livar upp tråden igen då vi har införskaffat oss en stuga vid barken. Kan någon som har bra tips på vart man har bra abborrfiske runt huggnora-området skicka mig ett PM?

skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av mohsone Visa inlägg
                    Livar upp tråden igen då vi har införskaffat oss en stuga vid barken. Kan någon som har bra tips på vart man har bra abborrfiske runt huggnora-området skicka mig ett PM?

skitfiske
                    Har Stuga vid Torrboviken i norra Barken. haft bedrövligt abborrfiske i sommar, men mest fiskat lodlöst på måfå under mindre optimala tider. Kanske skulle sammanstråla någon gång och se var vi finner borrarna?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X