Abborre Siljan, runt Tällberg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre Siljan, runt Tällberg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre Siljan, runt Tällberg?

Hej,

Det verkar som att jag under sommaren kommer hänga en del i trakterna kring Tällberg och dessutom ha tillgång till något enklare flytetyg (som troligtvis saknar motor). Jag undrar därför om någon har tips var man inom ett par årors avstånd från Tällberg kan finna lite, gärna grövre, abborre (eller egentligen all typ av fisk för den delen, men helst abborre då . Kör i princip uteslutande catch and release. Tack på förhand gott folk!

//Landfiskarn

Byrviken, nära Siljansnäs och Hjulbäck håller grov abborre sommartid.
    You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Tack för svar!

Ser att du är Leksing Hur är självaste Siljan i övrigt? Verkar ju vara rejält långrund på sina ställen och kanske därför svårfiskad?

Alla tips jag kan få är jag mycket tacksam för!

Kommentera

Ursprungligen postat av landfiskarn Visa inlägg
        Tack för svar!

Ser att du är Leksing Hur är självaste Siljan i övrigt? Verkar ju vara rejält långrund på sina ställen och kanske därför svårfiskad?

Alla tips jag kan få är jag mycket tacksam för!
        För att vara ärlig så fiskar jag sällan i Siljan då jag saknar båt där. Blir mycket i skogssjöar runt om i dala-skogarna. När jag väl fiskar i Siljan så upplever jag det relativt trögt och sällan stora fiskar.

Det är dock intressant att fiska där, har t.ex fått både vild lax och regnbåge samt id när jag jiggat abborre.
        You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Om du ska vara i själva Siljan bör du nog leta efter slutet av grunden från land, de branterna är ganska tvära och abborren står gärna i övergången emellan. Annars pirer, småbåtshamnar.

Du kan även prova i älven längs Leksands strandpromenad.

Kommentera

Testa nedanför Fornby.

//Martin

Kommentera

Tack för svar, om än litet sent.

Har testat Siljan lite nu med magert resultat.

Någon här som vet hur Opplimen är, vid riksväg 70?

//Landfiskarn

Kommentera

Brukar kolla här när jag vill ha lite info om sjöarna där. Själv aldrig prövat opplimen, men på sidan hittar du bilder och djupkartor.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X