Siljan i vinter.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Siljan i vinter..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Siljan i vinter..

Hej!
    jag har bokat en stuga vid siljan i vinter och undrar över sjökort till siljan och även om någon vet hur det ligger till med fiskekort i sjön?

skitfiske!

Siljan är en ganska stor sjö. Vill du vara vänlig och precisera vart.

Martin
    Senast ändrad av Caledonia; 2012-12-08, 22:52. Anledning: en

Kommentera

hej igen ja sollerön ligger stugan på, jag hittade på www.ifiske.se så kan man köpa fiskekort för siljan södra fvo, då är ju bara frågan om sollerön tillhör södra??

men djupkartor hade ju funkat fint det med ingen annan som vet var man kan få tag på dom?

Kommentera

Hej Thomas

Tillhör södra och de kortet som du skall ha heter turistkort och då är det automatiskt kategori II. (Kategori II: - fiskare, (Turistkort) endast handredskap samt angling.)

Vill bestämt avråda från att köpa på någon turistbyrå. För att i somras fick jag hjälpa ett 20-tal turister, för att någon/några turistbyrå hade sålt fel fiskekort.

Sjökort har jag men den ligger uppe Nusnäs. Bokhandeln i Mora sålde tidigare men troligtvis gör de det fortfarande. Ring annars och kolla med någon båtklubb runt Siljan så kan de säkert hjälpa till.

//Martin

Kommentera

Hej man tackar för informationen, turistkort får det bli då. finns det någon som vill dela med sig på bra fiske platser med? Alla olika arter är intressant jag tänkte nog mest ismeta gädda men pimpla röding och regnbåge kunde vara kul med

Skitfiske!

Kommentera

Köpte mitt sjökort på Sörlins bokhandel i Rättvik. Områdena runt sollerön håller bra med fisk. Kolla älvfåran på sjökortet & se upp med den (strömmar/is).
            Senast ändrad av Nils Jonas; 2012-12-17, 19:35.

Kommentera

Siljan har väl inte frusit ihop ännu.Inne i vikarna möjligtvis.

Kommentera

Jasså har inte isen lagt sig ännu? Vad synd jag åker imorrn så några förslag på sjöar i närheten som isen ligger på?

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X