Gäddfiske i Rättvik's Trakten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Rättvik's Trakten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i Rättvik's Trakten.

Tjenare alla fiske glada!

jag och min familj ska nu flytta upp till rättvik och undrade då lite granna är det bra gäddfiske där och behöver man båt överallt osv?

lite info om rättvik's trakten tack!

MVH Kennie.
    http://k3nfishing.blogspot.com/

Ursprungligen postat av Kennielofstedt Visa inlägg

jag och min familj ska nu flytta upp till rättvik och undrade då lite granna är det bra gäddfiske där och behöver man båt överallt osv?

MVH Kennie.

så länge det finns is så kan du smita iväg till sveg sjön då sjöj e tömd på vatten så det bara är floder kvar = med hyffsat många don ute så brukar det bli 50-100 gäddor på en fin dag går även bra att kasta efter "sjön" där när isen gått bort och innan vattnet fylls på igen

Kommentera

Ursprungligen postat av Bulltz Visa inlägg
      så länge det finns is så kan du smita iväg till sveg sjön då sjöj e tömd på vatten så det bara är floder kvar = med hyffsat många don ute så brukar det bli 50-100 gäddor på en fin dag går även bra att kasta efter "sjön" där när isen gått bort och innan vattnet fylls på igen
      tack för svar!

så det är inte möjligt att stå vid kanten och kasta mitt på sommaren när vattnet är som högst?

Kommentera

Rättviks trakten är bra stort, drygt 9 mil långt. SV gränsar det till Leksand, S till Falun, N Mora, V Siljan och Ö skog och sedan Gävleborg. Bil och båt är att föredra om du inte är en elitcyklist.
        Bra är relativt. Rednecks mentalitet finns kvar all fisk som kommer skall man klubba och gäddan är lika elak som vargen.

Martin
        Ursprungligen postat av Kennielofstedt Visa inlägg

MVH Kennie.

Kommentera

Ursprungligen postat av Caledonia Visa inlägg
          Rättviks trakten är bra stort, drygt 9 mil långt. SV gränsar det till Leksand, S till Falun, N Mora, V Siljan och Ö skog och sedan Gävleborg. Bil och båt är att föredra om du inte är en elitcyklist.
          Bra är relativt. Rednecks mentalitet finns kvar all fisk som kommer skall man klubba och gäddan är lika elak som vargen.

Martin
          hmm ok

Kommentera

Ursprungligen postat av Bulltz Visa inlägg
            "brukar bli 50-100 gäddor"? Om man har 50 krok ute kanske? Eller hittar på både heeelt rätt dag o plats. Varit dit o kastat nångång när isen just gått? Iom att isen släpper när dom slår igen luckorna och vattnet stiger så kan de bli svårt? Hur många gånger har du vart dit robert? Låter som du suttit hemma o drömmt o filosoferat?

Kommentera

Siljan måste nog snart räknas till ett av dalarnas vassaste gädd vatten om inte det vassaste.
              Sen finns det en hel del mindre sjöar med bra gädd bestånd, och några med riktigt bra storlek på gäddorna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X