Blekinge resa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge resa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blekinge resa

Hej rätt ny här och ny i fiske världen.
    Jag hade tänkt att åka upp till blekinge o fiska lite gädda, familjen har en stuga
    som ligger i trolleboda lite utanför ronneby som vi tänkt utgå ifrån.
    Vi har hittat en som hyr ut båtar men jag skulle vilja ha lite hjälp med när vi ska åka upp, gärna innan leken börjar eller efter, jag förstår att detta inte är nått man kan ställa klockan efter men en ungefärlig period så hade jag varit tacksam.

Mvh Fredrik

Du kan fiska bara det är öppet vatten å du står ut med kylan . Kolla vinden har det blåst sydliga vindar med lågtrycksväder så stiger vattnet å blir grumligt .
    Nordliga vindar ger klart vatten å helt värdelöst fiske .

Så länge det inte blir 15-20 gradet varmt kan du nog fiska gädda fram till mitten av april .

/Fredrik

Kommentera

Du kan fiska i Blekinge fram till isen lägger sig nästa gång, dock har du lite svårare fiske på sommaren.
      Just nu är det lek i Blekinge.. men satsa på att fiska grunt och som ovanstående har sagt, så länge det inte är nordliga vindar där, går det att fiska!

Kommentera

tack för alla svar.. jag ska åka upp nu över påsken med familjen men lite fiske kan man klämma in. jag kommer desvärre inte hyra båt.. så jag tar gärna emot lite tips. stugan ligger i trolleboda så gärna gång avstånd eller cyckel kan funka.

Kommentera

jag tog en fin en på 10,4
          www.karlskronafiske.com
          `·. .· `·. `·. .· `·. ><((((º>

Kommentera

Ursprungligen postat av Kröjban Visa inlägg
            jag tog en fin en på 10,4
            Ok jag har varit i viken som ligger vid trolleboda o där e ju jätte fint men jag har aldrig tänkt på om där kan finnas fisk

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X