Gös i Blekinge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös i Blekinge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös i Blekinge?

Hallå, är inbiten gäddfiskare, fuskar lite (alltså lite) med öringfiske på våren men börjar nu bli sugen på Gös. Frågan är, finns det Gös i Blekinge och främst då i Karlskronatrakten? Hur långt ner på ostkusten går Gösen i havet?

mvh

S.K.

Finns inte i havet där men finns i sjön Tiken vid Tingsryd. Mer än så vet jag inte.

Kommentera

Gosen tar i princip slut runt Vastervik vad jag vet. Finns lite gos i Gamleby viken dar.

Kommentera

Alljungen ska enligt anläggningen som ligger där vara Blekinges bästa gösvatten. Har aldrig provat själv men. Sen finns ju Hjorthålan i närheten av Eringsboda men det är nog gösfiskeförbud där just nu för de håller på att återuppbygga beståndet.

Kommentera

Intressant Kristich, du menar att det finns gös i Ronnebyån?

Kommentera

Ingen aning men jag läste det på nån hemsida som sagt. Hittade även detta:

Kommentera

Ta en titt på den här sidan också:

Bara att söka på fiskart eller kommun. Verkar ju super.

Kommentera

Det ska finnas en del av rby-ån som har ett bestånd av gös, men vart sträckan är vet jag inte

Kommentera

Finns även i Mörrumsån, men hur brett beståndet är eller om man får fiska gös där det vet jag inte!
                  Klubbens sida

Kommentera

du har gös även i långasjön som ligge lite ovanför asarum... den har varit fredad i ca 3 år.. så från förra året har man kunnat fiska där.. tror de finns i storlekar upp till iaf 4-5 kg.. togs någon runt 3.5 kg förra året..
                    har inte fiskat där sj.. men kommer lägga några göspass dä'r i sommar.. skitfiske på dig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X