Gädda i Karlskrona på hösten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda i Karlskrona på hösten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda i Karlskrona på hösten

Hej!

Vi är ett gäng som köpt oss en båt och dragit upp till Karlskrona nu två gånger under en månad för att fiska gädda.
    Det har varit bra segt fiske båda helgerna och det har mest kommit upp en massa slipsar. 4kg har varit det största. Jag var i en fiskebutik i Malmö där jag bor och dom sa att när dom fiskade i Blekinge på hösten så fiskade dom bara på lite djupare vatten, mellan 1-4m djupt.

Vi har mest kört och harvat i vikarna. Hur brukar ni fiska på hösten? Håller ni till i vikarna eller gå på lite djupare vatten? Vi bor i Karlskrona och går ut både väster och öster om stan.

Skitfiske på er!

Jag var med på gäddfestivalen förra veckan. Hade Karlskrona som startplats, Torhamn som hemma hamn. Vi fiskade VÄLDIGT grunt, och så som jag uppfattade det så alla man hörde som hade fått något så hade de fiskat grunt. Det ska vara så grunt så det knappt går att fiska. Långt ut vid stenar och andra grynnor. Det var så vi körde och så som vi hörde att alla andra också hade fiskat. Alla som var på prisplats hade fiskat grunt.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
      Jag var med på gäddfestivalen förra veckan. Hade Karlskrona som startplats, Torhamn som hemma hamn. Vi fiskade VÄLDIGT grunt, och så som jag uppfattade det så alla man hörde som hade fått något så hade de fiskat grunt. Det ska vara så grunt så det knappt går att fiska. Långt ut vid stenar och andra grynnor. Det var så vi körde och så som vi hörde att alla andra också hade fiskat. Alla som var på prisplats hade fiskat grunt.
      Ait, tack för infon.

Hur gick tävlingen? Vad tog ni?
      Jag har varit inne och kollat hemsidan några gånger den senaste veckan men kan bara se resultat från 2010

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X