Fiska i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska i Blekinge

Hejsan,
    Nu har fiske intresset ökat så pass mycket att vi är sugna på att ta oss en bit för att fånga några fina fiskar och ha en bra stund.
    Vi är 3 killar från sydvästra Skåne(Lund) som är intresserade av att åka upp till Blekingen någonstans och fiska lite efter gädda och abbore.

Vi behöver därför lite bra tips om ställen där det är bra fiske och inte alls för långt in från den Skånska gränsen. Vi fiskar både fluga och vanligt haspel-fiske men bara en av oss har vaddare så därför behöver vi ett ställe där man lätt kan stå och fiska från land, alt. hyra båt för en dag.

Alla tips är välkomna!
    Och vi kommer antagligen åka nu snart då vi hade tänkt sova i tält och vill därför inte att det ska vara allt för kallt på natten.

Hoppas jag sammanfattade våra önskemål tillräckligt bra för att någon iaf kan tipsa om lite bra fiskeplatser.

Mvh,
    Fredrik Wigårde

Gäddställen finns det gott om längs Blekingekusten, sök runt här på forumet så lär du hitta en del. Vid Järnavik t.ex. finns det båtuthyrning. Abborre vet jag däremot inte om och i så fall var man kan fiska efter där uppe.

Kommentera

Järnavik såg intressant ut , men jag tar gärna mot fler tips

Kommentera

Jag vill gärna inte bumpa min tråd men vi vill ha lite fler alternativ att välja mellan, all information är bra information!

Kommentera

Kolla in den här så kanske du hittar något Gädda finns det iaf på de flesta ställen efter kusten.
          Fiska i Blekinge

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X