Dåligt gäddfiske i år? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dåligt gäddfiske i år?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dåligt gäddfiske i år?

Senaste 3 åren tycker jag gäddfisket i Blekinges skärgård (västra delen) vart helt OK. Landat allt från kilos upp till dryga 9 kg fiskar.

Men i år har jag inte tagit en enda i havet! Jag började dock inte fiska så tidigt som jag brukar i år, men just Juni-juli tycker jag vart riktigt dåligt. Någon som håller med mig? Är det vädrets fel?

Jag kör ofta med den klassiska zalten vilket tidigare år gett fin utdelning, men i år har jag som sagt kammat noll.

Jag hade hyffsat fiske i april/maj, inga monster men en topp på ca 5kg, och runt 7 fiskar per tur. Hade bra fiske två dagar i juni också med en på 4.5kg och en på 5.5kg och en del stora efterföljare och missade hugg.
    Men nu de senaste veckorna har det varit skit, blankat 4 turer irad med endast ett missat hugg. Ligger ju så mkt skit i skärgården nu så vi kommer knappt ut med båten, så jag har lagt ner gäddfisket för stunden och satsar mer på mete i sjöar

Kommentera

Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
      Jag hade hyffsat fiske i april/maj, inga monster men en topp på ca 5kg, och runt 7 fiskar per tur. Hade bra fiske två dagar i juni också med en på 4.5kg och en på 5.5kg och en del stora efterföljare och missade hugg.
      Men nu de senaste veckorna har det varit skit, blankat 4 turer irad med endast ett missat hugg. Ligger ju så mkt skit i skärgården nu så vi kommer knappt ut med båten, så jag har lagt ner gäddfisket för stunden och satsar mer på mete i sjöar
      Fundera på att ge fisket i Ronneby en chans till hösten, men aldrig fiskat där och känner inte till vilka vikar det finns men tittade på eniro och verkar ju finns bra fler vikar och platser än Karlshamn där jag fiskar. Finns det några bra platser om man som mig fiskar från land?

Kommentera

Nja har nästan aldrig fiskat från land så jag vet tyvärr inte så många ställen, men bakom hamnen finns en fin vik där jag dragit en del, i saxemara så kan man gå ut så man kommer ut längst ut på en udde och längst hela den inre sidan har jag haft bra gäddfiske, finns en yttre badplats med 2 bryggor som kan vara värt att prova, även saxemara båtvarv, man kan fiska av lite av viken därifrån iaf.
        Får se om det finns någon annan som kan ge lite bättre tips kankse :p

Kommentera

Dåligt??????????

Håller inte med dig riktigt. Det är 10 år sen vi hade så här bra fiske i blekinge. Sen beror det nog lite på var i blekinge du varit. I västra blekinge har fisket varit trögare.
          Ursprungligen postat av M-Nilsson Visa inlägg
          Senaste 3 åren tycker jag gäddfisket i Blekinges skärgård (västra delen) vart helt OK. Landat allt från kilos upp till dryga 9 kg fiskar.

Men i år har jag inte tagit en enda i havet! Jag började dock inte fiska så tidigt som jag brukar i år, men just Juni-juli tycker jag vart riktigt dåligt. Någon som håller med mig? Är det vädrets fel?

Jag kör ofta med den klassiska zalten vilket tidigare år gett fin utdelning, men i år har jag som sagt kammat noll.

Kommentera

Jag åker ner till Karlskrona (Säljö) en vecka i Juli varje år, och gäddorna var mer huggvilliga än vanligt detta år. Det blev bara 3st turer på bara en timme, men hade gädda på samtliga turer med en på 4kg som topp. Däremot tyckte vi att abborrarna var ovanligt svårflirtade.
            Senast ändrad av FiskeBjornen; 2011-07-31, 18:12.

Kommentera

Fisket vi haft utanför Karlskrona (hasslö) har vart sämre än underkänt! Har vart här ett ex antal år och aldrig haft så här dåligt fiske! Sista dan imorn och hoppas iaf kunna landa en fisk som är värd att ta kort på!

Kommentera

Har fått ca; 10 gäddor på typ 2 veckor runt verkö bron, verkligen inte så dåligt fiske, men abborre dock verkar helt dött, har fått 2st i år, dock inte fiskat efter dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X