Beten til varfisket i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten til varfisket i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej!

Tror det blev cirka 15 fiskar tillslut på hela helgen så det var riktigt trögt, de stora vi hade på högg på "GrävlingTail" (2st) samt på Manta superhallow (moddad).
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

fiskade igår vi fick alla fiskar på 0.5 1m inget stort
      www.karlskronafiske.com
      `·. .· `·. `·. .· `·. ><((((º>

Kommentera

Ursprungligen postat av killerbug Visa inlägg
        Hejsan,

Jeg aker på min årlige tur til Blekinge i starten af April, og ville fraga om hvilken taktik der virker bra hvis inte gedderne står helt inde i lekvikene. Skal vi da forsøke utenfor, på 2-3-4 meter vatten?.

Og er der andre beten end Buster der virker bra i Blekinge, Spinnerbaits, Musky Mayhem showgirls, Bulldawgs etc.
        Hej Morten Edvars;

Det viktigaste för att lyckas vid tidigt vårfiske efter Gädda i Blekinge skärgård är inte namnet på betet du använder. Det gäller också att i god tid planera sitt Gäddfiske, vara på rätt plats vid rätt tid och fiska på rätt sätt. Det är inte alla förunnat att få chansen att fiska Gädda i "Gäddakvariet" Maraviken i det inhägnade området Eriksberg utanför Karlshamn.

Själv har jag mest trollingfiskat Lax och och Havsöring i Pukaviken samt kastat lite fluga i Mörrumsån....men skulle jag få chansen att vara med vid en veckas eller fjorton dagars Gäddfiske nere i Blekinge, då skulle jag tveklöst testa mina egna favoritwobbler och fiska Gädda på samma sätt som jag tipsar om här http://www.trumman.com/fisketips.htm .

Go for the Big Northerns!

Old Firehand
        www.trumman.com - http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm

Kommentera

@Old Firehand

Ha Ha, dine 34 tips har jeg læst mange gange , vi skal fiske tilsammans med tio andre båte, så jeg tror måske at de mange Bustere og Bandits inde i lekvikene kommat stresse de store fiskar. Kansje der kan være en god taktik for 10+ gedda ocksa at fiske utenfor lekvikene på 3-4 meter vatten med wobler eller Mjukbeten?

BDFI.DK

Kommentera

är isarna borta där uppe nu?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X