Beten til varfisket i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten til varfisket i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beten til varfisket i Blekinge

Hejsan,

Jeg aker på min årlige tur til Blekinge i starten af April, og ville fraga om hvilken taktik der virker bra hvis inte gedderne står helt inde i lekvikene. Skal vi da forsøke utenfor, på 2-3-4 meter vatten?.

Og er der andre beten end Buster der virker bra i Blekinge, Spinnerbaits, Musky Mayhem showgirls, Bulldawgs etc.

BDFI.DK

Hej!

Hade testat Big Bandit, River Run Manta Super Shallow, Spinnflugor, Tailbeten! Tror man ska börja i lekvikarna och fiska för att sedan jobba sig utåt om inte det funkar!

Skitfiske!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

det finnes inte fisk i blekinge :-)))
      Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

Tjena har vart och fiskat gädda nu ett par dagar och då jag fått något så har dom stått på 3 meters djup, fulla av iglar med för den delen så jag tror dom står på botten och trycker. mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik Walmann Visa inlägg
          Jodå, det finns massor på rökeriet i Karlshamn

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik Walmann Visa inlägg
            Nope, Jim har tagit rubbet

Kommentera

Du kan nog komma hit ganska så lägligt skulle jag tro. Just nu är det väldigt lågt vatten men det kommer förhoppningsvis bli högre om ett par dagar. Och solen värmer på riktigt bra.
              Mitt favvobete här är Big Bandit tånglake fast nu på våren kanske det lönar sig att köra med nåt lite mindre yvigt bete.. Vattnet är ofta kristallklart så bruna och blåa färger använder jag oftast. Men hittar ni nåt ställe där det är lite grumligare så testa där.

Kommentera

Fisket med glidebaits i lekvikene kjenner jeg, men min frage er nogen har erfarenhet med andre taktikker, hvis inta fiskene er inde på grundt vatten.

PS. Erik, Nej tyver inte når man er Dansk eller Norsk , men naturen i Blekinge er hele turen værd.

BDFI.DK

Kommentera

Hej Morten!

Nu har jeg precis kommit hem från årets första tur i Blekinge. Vi sökt gäddorna både djupt och grunt med allt från Smuttly dog till Manta supershallow, Mctail, big bandit osv. Alla gäddor vi fick stog grunt. Största fisken vägde 10,05 denna fångades på en Rödsilvrig "GrävlingTail" dvs. hemmabygge!

Har du några frågor tveka inte att skicka PM!
                  Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Hur mycket fisk hade ni i båten då och i vilket område var ni i? Karlshamn? Karlskrona? Uppåt Kalmar till?
                    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X