Senaste fångsterna i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Senaste fångsterna i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kom upp en fin gädda på 117cm idag, tyvärr ingen vikt på den. Grym kondition a´la strömming gädda dock..Lite svårfiskat ändå på slutet, man ser mycket men får betydligt mindre....
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

117cm i grym kondition i Blekinge, ca 14kg+ fisk eller?

Kommentera

117 cm i bra kondition och den vägs inte? En 13+ gädda iaf ju. Seriöst alltså. Är ju inte första gången du inte har en aning om vikten.

Kommentera

Det var alltså inte jag som fick fisken på 117cm utan en av våra holländska gäster. Dom är, precis som jag inte särskilt intresserad av vikten, en gädda varierar kraftigt i vikt beroende på årstid och kondition. Längden är däremot kopplad till ålder och storlek.

Jag fick en gädda på ganska precis 100cm häromdagen och den vägde 9,8kg på en dålig digitalvåg som vägde korrekt vid testvägning. Hoppas detta är okej för dig Erlando.
          Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Allmana_mini Visa inlägg
            Det var alltså inte jag som fick fisken på 117cm utan en av våra holländska gäster. Dom är, precis som jag inte särskilt intresserad av vikten, en gädda varierar kraftigt i vikt beroende på årstid och kondition. Längden är däremot kopplad till ålder och storlek.

Jag fick en gädda på ganska precis 100cm häromdagen och den vägde 9,8kg på en dålig digitalvåg som vägde korrekt vid testvägning. Hoppas detta är okej för dig Erlando.
            En 100 cm gädda på 9.8 kg är för mig en grymt välkonditionerad gädda och sådana älskar jag. Hellre en sådan än en på 110 cm på 8.5 kg.

Är man ute efter att slå längdpers så är ju inte blekinge skärgård den ultimata platsen.

Kommentera

Jag och min polare har fått mycket gäddor men bara småfiskar. Kanske fiskar på fel ställe, tagit kring 20 fiskar på 3 kvällar men bara mellan 1-4 kg.. Tycker piggen borde kunna lura någon större gädda..

Kommentera

När det var som finast i fredags så åkte jag och en kompis ut till närmaste sten ö för att fiska lite. Dagen slutade med solbränna och 7 gäddor varav en på 113 cm(ingen våg med oss men det var dålig kondis på den). En sak jag undrar är dock vad för fisk som simmar runt dessa öar vid denna tid. Vi såg säkert ett tiotal fiskar som vi inte kunde känna igen, kan det vara id? Silver grå i ca 2 kilos klassen.

Kommentera

Slog mitt pb med längder idag, har jerkfiskat i 3 dagar och fick denna fina kvinna på mitt nya spö!

9.4 kg, min sko är stl 45

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Kommentera

Inte C&R?

Kommentera

har dom börjat gå in i dom stora vikarna än?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X