Senaste fångsterna i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Senaste fångsterna i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Senaste fångsterna i Blekinge

Hejsan, som en kul idé nu i början av året så tänkte jag att de som orkar kunde lägga upp senaste nappen (eller misslyckade försöken). Då kan man kanske få en inblick i aktiviteten.

Jag själv riktar mig mest mot gäddorna och det hade varit kul att se hur de nappar nu under årets gång.
    Det är inte nödvändigt att skriva exakt fiskeplats, räcker med östra / västra eller liknande.

Är det en bra idé skriver ni väl, är det en dålig idé så försvinner väl tråden med tiden helt enkelt

Skitfiske!

Var ute en sväng med båten i söndags och då fick vi en gädda ca 2kg och sen hade vi 3 efterföljare. En fin på ca 6kg.

Kommentera

Fint, tog en alldeles nyss, liten på 1,2 men det va ju ändå årets första!

Kommentera

Fick äntligen årets första idag. En hyfsat spinkig på 4,5 kilo. Kolla bloggen

Kommentera

Varit ute några gånger med varierande resultat. Första turen har varit den bästa, 20talet gäddor och en precis under metern.
          Sedan har det stadigt blivit sämre med anledning av vädret, sinnessjukt mkt fisk i vikarna (mer än på många år). Omöjligt att få dom till att hugga, utan man får fiska på platser där utlekt fisk står och äter, vilket har betytt mest småfisk som tar betet extremt försiktigt.

En rolig sak är att det för första gången på 3 år faktiskt har gått tillbaka när det gäller beväxtningen i lekvikarna, tidigare år så har gräset inte riktigt dött utan har blivit i någotslags halvbestånd vilket har betytt att vissa vikar varit upp till 30cm grundare än normalt. Dessa är nu återställda till sitt forna jag och jag vill påstå att gäddorna trivs bättre när det år så, även om det borde vara tvärtom så är faktum att många av mina favorit "lek" vikar återigen fulla av fisk, vilket inte varit fallet senaste 2-3åren.

Får vi bara lite vind och kanske några moln nu så kommer det bli ett komet fiske utav dess slag. Tyvärr verkar vädret inte vilja vara på våran sida.

Jag fiskar kring Karlskrona
          mvh
          Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Vi var nere den 9 april. dock var det inte gynsamt väder, sol och svag nordlig vind. Men vi harde ändå rätt bra fiske. tror det slutade på runt 15 gäddor dock ingen stor. Men det som var mest jobbigt var att vi hade sjukt mycket följen till båten 50-70 st , sen såg man att dom solade sig vid sandfläckar när man gled fram med båten. Då fiskade vi runt karlskrona. Inatt åker vi ner och testar hur fisket är i erkiksbergs/järnaviks skärgård. Ska vara bra väder med rätt vind denna gången.

Kommentera

Idag hade jag mitt bästa fiske på länge, 7 fina gäddor landade och två tappade på ca 2½timmars fiske, alla var runt 3kg så inga bjässar, men endå roligt med mycket hugg!
              Perfekt väder med sydliga vindar och molnigt, trodde nästan att det skulle bli ett riktigt åskväder, men det verkar bara hänga i luften.

Kommentera

Härligt att du hade bra fiske, jag själv tyckte det var väldigt svårt idag med väldigt varierande vattentemp. Platser som varit kanon sista tiden var tomma då tempen sjunkit 3grader på bara 2 dagar. Fisken som högg stod närmare vikar och många var på gång att flytta sig= fiske på stora ytor. Blev iaf en topp på 90cm och 5kg, sedan några 3or och dom vanliga slipsarna som alltid ställer upp!
                Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Jag fiskade förra helgen. På lördagen var det bra action, jag fick 6 stycken. Störst för dagen var en lång gädda på 8,2kg. Gäddorna stod väldigt koncentrerat på cirka 2 meters djup. Vinden vände efter lunch och fisket blev betydligt sämre, från nordan till nästan rak sydlig. Då det inte finns många platser som kan ta emot nordlig vind så är det tämligen enkelt att lista ut var de står efter några dagars nordan.

Kommentera

Fick idag årets största gädda än så länge. 7,8 kg. På ett torskdrag.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X