Senaste fångsterna i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Senaste fångsterna i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mycket fiske nu men man får ju passa på innan man börjar jobba igen nästa vecka Blev fyra landade gäddor idag och ett par som slet sig. En var en riktigt ful en med flera bölder på ena sidan.
    De högg på Manta, Buster och så klart Big Bandit tånglake. De verkade hålla till på lite lugnare ställen idag, hade ingen framgång där jag fiskade igår men inne i vikarna där det var lä var det bättre.

Kommentera

Blåste som fan idag men jag va sugen på att fiska så jag tog mig ut till sturkö, provade först lite med skedrag och det gav inget.

Provade en stor 3 ledad wobbler som jag brukar prova lite med, precis när jag tog upp betet så slänger sig en gädda upp ur vattnet, så segt att det inte kunde hugga typ 1sec tidigare

Hoppas på mindre vind i morgon...

Kommentera

Ruggigt och blåsigt väder nu men det verkar gäddorna gilla Fick ett par på en svart BJ idag.
        Click image for larger version

Name:	aug_164080867.jpg
Views:	1
Size:	311,5 KB
ID:	1760885

Kommentera

hur ser det ut i vikarna? har ogräset börjat försvinna. eller ialf stora tecken på att det är påväg bort?

Kommentera

någon som ver hur fisket runt dragsö är just nu ?

Kommentera

har varit ute ett par ggr runt almö nu senaste veckan. ganska ojämnt resultat, man får leta. en rolig stund igår iaf med 10 slipsar upp på ca 1,5h. inga stora.
              ganska mycket växtlighet i vikarna fortfarande och bitvis mycket "skit" i vattnet som följd av de senaste dagarnas blåsande.
              hur går det för er?
              hepphepp

Kommentera

några nya rapporter om sjögräset i vikarna?
                någon trevlig fångst rapport?

Kommentera

Duktigt med gräs än.

Kommentera

Har spenderat tre dagar i Karlskrona skärgård. ca 70 gäddor och två fina abborrar blev resultatet. Inga stora men många. Lite för varmt i vattnet fortfarande. Vi hade bäst fiske utanför Tveöga och runt öarna bortanför Hasslöbron. En jävla massa gräs i vikarna så där gick inte fiska.
                    Det togs dock tre fina gäddor vid muren vid Aspö i lördags. Där i alla fall två var över metern.
                    Rock On!!

Kommentera

trevligt!
                      efter helgen kan jag väl summera ungefär liknande. ett 50-tal små gäddor, och lite borre. vilka beten är det som levererat för er? här är det klassiska skedar (atom, utö) i blå/vit som verkar intressantast. inget intresse för mina fina dyra hangjorda wobblers/jerks alls....
                      skulle ha lyssnat på farsan när han för 10 år sen sa: allt man behöver är ett atom! hade blivit billigare då.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X