Har gäddleken kommit igång i Blekinge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har gäddleken kommit igång i Blekinge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har gäddleken kommit igång i Blekinge?

Rapporter?

Sitter du i Florida och frågar det och inte varit i Sverige de senaste 70 åren?

Kommentera

Isen ligger i blekinge.

Kommentera

Då kan alla som varit i Sverige de senaste 70 åren svara på den frågan?
        Tack för trevligt och uttömmande svar

Jag glömde att det antagligen ligger en del is där uppe nu så man kan väl knappast hoppas på rapporter. Jag har fiskat en hel del i Blekinge i mina år men aldrig i februari och mars, vilket jag ska göra för första gången i år. Så om jag omformulerar frågan: När kan man räkna med att fisket kommer igång i och utanför lekvikarna? När brukar det komma igång?

Kommentera

Isen ligger 15cm tjock överallt, en bra bit ut från land.

Kommentera

Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
            Då kan alla som varit i Sverige de senaste 70 åren svara på den frågan?
            Tack för trevligt och uttömmande svar

Jag glömde att det antagligen ligger en del is där uppe nu så man kan väl knappast hoppas på rapporter. Jag har fiskat en hel del i Blekinge i mina år men aldrig i februari och mars, vilket jag ska göra för första gången i år. Så om jag omformulerar frågan: När kan man räkna med att fisket kommer igång i och utanför lekvikarna? När brukar det komma igång?

Beror givetvis helt på vädret. Förrförra året va de grymt i februari...

Kommentera

isen kommer nog med största säkerhet att fortsätta bygga på fram till slutet av mars, finns inga tecken på en tidig vår. Härligt med en lång pimpelsäsong

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
                Beror givetvis helt på vädret. Förrförra året va de grymt i februari...
                Fisken leker vanligtvis i april. Som det ser ut nu kommer isen ligga minst hela feb månad..

Kommentera

i karlskrona trakten så ligger säkerligen isen långt in i mars.. Isen ligger ända ut till öppet hav så nu är det bara till att hoppas på ösregn och många plussgrader och sen en hård vind så man kan ut och fiska lite riktigt!
                  [FONT=Arial]Henrik va namnet[/FONT]

Kommentera

Tack för tipsen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X