gädda i pukavik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gädda i pukavik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gädda i pukavik

hej gott folk!
    söker tips på bra gäddställen runt pukavik/k-hamn,har nyligen lagt min båt i pukavik.jag har fiskat några gånger nu men det har blivit bom turer.
    har tidigare bedrivit mitt fiske i ivösjön,men nu är de blekinge gädda som gäller!
    tacksam för svar

Jag fiskar själv mycket i pukaviksbukten efter gädda. Jag ska nu till vintern/våren fiska mycket havsöring. Att fånga gädda i pukavik är lite av en utmaning men det finns stor fisk där. Prova att trolla runt vasskanter, men när det blir varmare kan du prova på lite djupare vatten. Runt gunnön finns en del giftiga platser.

Kommentera

tack för tipsen=)har tagit lite gädda vid ö rödskäret och runt magleholm.men mest smått,ska ut imorgon så får hoppas de smäller på lite större fisk=)

Kommentera

En liten observation jag har gjort när jag har varit ute och fiskat gädda på våren är att den ofta står innan det grunda vattnet runt vasskanterna, iallafall de stora. jag brukade fiska precis intill kanterna men då fick jag mest smått skit. Men när jag istället provade en bit längre ut fick jag en gädda som var 10+. tyvärr släppte den intill båten

Kommentera

ja va ute idag i pukavik,fiskade inne i vikarna där vid rondellen typ.hade ett stort monster som följde efter men vände när den såg båten.annars va de rätt dött,kände nått hugg med.okej ska ha de i baktanke=)tack för tipset än en gång=)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X