Vrak i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vrak i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vrak i Blekinge

Hej!

Det är så att jag spenderar hela sommrarna i ronneby/karlshamns trakten då vi har en stuga där nere.

Fiskar en del Gädda och försöker mig på lite torsk.

Torskfisket har intresserat mig mer och mer och nu tänkte jag ge mig på lite vrakfiske efter torsk.

Men vart hittar man information om var vraken finns? Någon som har lite tips och råd om hur jag skall gå tillväga? Förstår att folk inte är intresserade av att ge ut positioner men man kanske kan få lite tips.

Mvh Joel

Ursprungligen postat av Alfahanen Visa inlägg
    Hej!

Det är så att jag spenderar hela sommrarna i ronneby/karlshamns trakten då vi har en stuga där nere.

Fiskar en del Gädda och försöker mig på lite torsk.

Torskfisket har intresserat mig mer och mer och nu tänkte jag ge mig på lite vrakfiske efter torsk.

Men vart hittar man information om var vraken finns? Någon som har lite tips och råd om hur jag skall gå tillväga? Förstår att folk inte är intresserade av att ge ut positioner men man kanske kan få lite tips.

Mvh Joel
    Prata med fiskarna i hamnen. Dom brukar ha koll på vrak och knölar
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tyvärr är vraken utfiskade
      inte av oss människor utan av säl.
      Många rapporter från dykare låter dystra.
      Ligger renätna huven med renätna kadaver kvar
      inte en levande torsk .
      Spöböj !!

Kommentera

Nä sälen ställer till problem. Fiskarna har väldiga problem när dom bara får huvuden i näten och sönder slitna redskap. Runt utklippan är det uteslutet att fiska då det är en ganska stor koloni där. Men väster om utklippan borde det gå att vrakfiska. Fast då behöver man ju lite större båt kanske för att nå ut lr bara vänta på riktigt fint väder.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X