Erik - Fisket i oktober-november kan vara riktigt bra! Men som med allt fiske så blir våra teorier motbevisade hela tiden! Skitfiske!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blekinge(Ronneby) gädda.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inläggErik - Fisket i oktober-november kan vara riktigt bra! Men som med allt fiske så blir våra teorier motbevisade hela tiden! Skitfiske!
Kommentera
-
NEJ! Men jag definierar å andra sidan inte bra fiske i antal 10+ or! Det jag tycker är roligt med höstfisket är att det kan braka löst totalt och det hugger i nästan varje kast! Ska man ta de riktigt stora så är det ju våren som gäller! Men jag är säker på att det lurar riktigt stora i vassen på hösten också!
Skitfiske!Senast ändrad av Grävlingen; 2008-09-07, 07:38.Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inläggNEJ! Men jag definierar å andra sidan inte bra fiske i antal 10+ or! Det jag tycker är roligt med höstfisket är att det kan braka löst totalt och det hugger i nästan varje kast! Ska man ta de riktigt stora så är det ju våren som gäller! Men jag är säker på att det lurar riktigt stora i vassen på hösten också!
Skitfiske!
Kommentera
-
OK! då ber jag om ursäkt för att jag inte har samma definition på bra fiske som andra! Lämnar således över till proffsen!
Men sen är det ju så att medelstroleken i dessa vatten ofta är större än normalt! Sen vad gäller jakt efter storgädda, det är ju kul men lämpar sig bäst för våren! Hösten är enligt mig en möjlighet att få MYCKET gädda av hyffsad storlek! Vad jag vill ha sagt är att om man nu är sådan att endast 10+ räknas så har man större chanser i Feb-Mars!Senast ändrad av Grävlingen; 2008-09-07, 10:29.Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
Jag får nog hålla med Grävlingen!!
Tycker oxå att höstfisket kan bjuda på riktigt roligt gäddfiske, 2-3 kg som kommer som torpeder genom vattenytan med betet i munnen kan vara väldigt underhållande, samtidigt som det kommer lite varierat med några på 5-6 kg. ( Hur kul fighter är en romstinn o köldstel vårgädda ?)
Som det sagts innan i tråden så är det inte att "bara" åka till Blekinge o bända tioklubbare dagarna i ända.Senast ändrad av carter; 2008-09-07, 10:35.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Erlando Visa inläggJa, inte är det alltid enkelt att bara åka ut här och plocka.
Nyckfullt fiske ofta..
Sant, ligger oftast många timmar bakom varje 10+are.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av carter Visa inläggSom det sagts innan i tråden så är det inte att "bara" åka till Blekinge o bända tioklubbare dagarna i ända.
men vi har det skit kult hehehehe
Så fisket får være det det er, det er det sosiale
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Erik Walmann Visa inläggSå fisket får være det det er, det er det sosiale
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera