Blekinge(Ronneby) gädda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge(Ronneby) gädda.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blekinge(Ronneby) gädda.

Hejsan.

Har stuga och båt i Ronneby och har nyligen börjat fiska jerkbait, dock inte fått en fisk i Ronneby.

någon som vet något/några bra ställen, samt färger och djup inför höstfisket??

Mvh Emil

Hej Emil!

Det blir bättre fart på gäddfisket i slutet på september, så då kan du prova att fiska på lite grundare vatten ca 05-2 meters djup

Tycker själv att naturtrogna färger är dom bästa, gillar du buster/BigBandit så köp några i signaturserien, har du inte jerkat så mkt innan o är osäkert på om du har "rätta knycken" så köp en i papigojfärgen den ser du själv mkt bra i vattnet så ser du precis gången på betet.

O fiska gärna när det är syd-sydvästliga vindar där, det är det som funkar bäst!

Har inte själv fiskat just runt Ronneby så har inga fiskeställe att dela med mig där, sorry!

Skitfiske på dig
    Senast ändrad av carter; 2008-08-14, 09:57.

Kommentera

okej

jo jag har fiskat en del med Buster och BigBantit i sommar och tycker att dom är väldigt bra!

Kommentera

Buster/big bandit tånglake, helst den gamla modellen ska vara effektiv i blekinge skärgård.
        http://bellafishing.blogspot.com - Predatorfiske!

Kommentera

Big Bandit - Torsken!!

Den är det man ska ha Helt rätt färg!

Testa också manta super shallow eller surface skimmer!!

Det är dova "naturtrogna" färger som gäller i blekinge! Iaf vad jag har märkt!

Försök hitta områden där vinden legat på ett par dagar, i höst (oktober) står de riktigt grunt. Jag har ett flertal gånger kastat upp mina beten på land Då det blåser invind i en vik står gärna gäddan och lurar bakom en sten där det är lite lä! Kasta precis vid sidan om så ska du få se att det smäller! Gör dock inte som jag, jag brukar träffa stenen istället med ett flertal spruckna big bandit som resultat!

Skitfiske!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            Big Bandit - Torsken!!

Den är det man ska ha Helt rätt färg!

Testa också manta super shallow eller surface skimmer!!

Det är dova "naturtrogna" färger som gäller i blekinge! Iaf vad jag har märkt!

Försök hitta områden där vinden legat på ett par dagar, i höst (oktober) står de riktigt grunt. Jag har ett flertal gånger kastat upp mina beten på land Då det blåser invind i en vik står gärna gäddan och lurar bakom en sten där det är lite lä! Kasta precis vid sidan om så ska du få se att det smäller! Gör dock inte som jag, jag brukar träffa stenen istället med ett flertal spruckna big bandit som resultat!

Skitfiske!

Man blir ruggigt sugen på höstfisket nu......

Men som sagt naturtrogna färger brukar funka bra i klara vatten. ( blekinge ). Men inga regler utan undantag. Om inget funkar rekomenderar jag dig att köra med "storm jigg, mörtfärg 15-17 cm" Grym på gädda!!!!!!!!!!!!
            http://www.silverbums.com

Kommentera

Hej! Jag har fiskat hela mitt fiskeliv i Ronneby.. Har dragit 1000-tals gäddor där.. Bäst är det kring karön och tillliggande viker och vassar.. Lycka till!

Kommentera

Groovynille:

karön säger du, har hört att det ska vara bra i östra kanten på karön? är tydligen nått sten-grund där?? något du vet?? eller är de okej fiske överallt där?

Kommentera

En fiske kompis tog sitt PB där på det stengrundet.. ligger vid hmm dålig på vädersträck men det ligger mot tarkett till på utsidan av karön.. Men jag har tagit gädda runt om hela ön men på utsida är de lite större..

Kommentera

låter toppen!!! får prova där då

ingen mer som vill dela med sig av de goda?:P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X