Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
    Påstår inte att jag ær særskillt duktig på blekingefisket, skrev tidigare att jag tyckte det var svårt..
    Helt rätt! Det är svårt och det blir inte lättare, som du säger så ökar fisketrycket väldigt mycket.

Kommentera

Ursprungligen postat av MattiasA Visa inlägg
      Vad är problemet med att många tycker det är bra, kul och enkelt att ta sig till Blekinge och fiska? I och med detta vill man väl ha så många tips som möjligt för att reda ut vad som gäller för tillfället? I södra Sverige finns det inte överdrivet många platser som ger så trevligt fiske som i Blekinge. Att fiska i sjö är inte lika roligt då det oftast är mindre roliga fighter och lödde är inte så roligt nu förtiden. Hade jag bott nära någon skärgård runt Stockholm så hade jag garanterat nöjt mig med detta.
      Missunnar inget ett bra fiske, men fiskas det mer æn vad ett vatten tål, så slits det. Fisket blir sæmmre før alla!
      Før mycket focus och rapporter bidrar till høgre fisketryck..
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Var ute för ett par dagar sedan och då var det 11 grader, nordanvindar och högvatten. Idag har det varit sv vindar.
        Senast ändrad av Andersson1; 2007-10-14, 20:13.

Kommentera

Jo högvattnet är ytterligare ett problem. Och sen har vi sommarens vattenförhållanden också. har växt igen något otroligt på mina fiskeplatser. En halv dags muddrande bland bottenvegetation gör ingen människa glad.
          Så som sagt var, madamerna är inne, men just nu är de helt otroligt svåra att lura.

Kommentera

Om de är tröga och svårflörtade så ska jag prova lite skrikiga färger, t.ex. neongult, det brukar reta huggreflexen lite extra. Men ibland är det bara hopplöst och inget hjälper så vi får se...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X