Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blekinge

Har höstfisket kommit igång ännu? Gäddfestivalen var kanske inget startskott. Någon som haft bra höstfiske där ännu?
    Mattias
    www.sportfiskare.nu

Nej festivalen var defenitivt inget startskott. De stora madamerna har börjat bege sig inåt men fisket kommer nog inte igång på allvar förrns det slutar blåsa den här förbaskade nordanvinden dag ut och dag in. Alla alkoholister är välkommna hit för vattnet är klart som brännvin. Vi tog en 11 kilos för några veckor sedan inna vinden vände. Sen har det varit stendött.

Kommentera

Ser bra ut i veckan då, sv och väst mest hela tiden. Ska upp till helgen. Då måste det vara på plats! =)
      Mattias
      www.sportfiskare.nu

Kommentera

Var ute igår och då var det trögt. Vindarna har varit åt helvete och ingen konstant vindriktning en längre tid. Men de har kommit in i allafall.

Kommentera

Ska ut varje dag i veckan. Hoppas de stora gått in lite grundare så man kan slå sitt pb.
          Låter ju lovande med sv-v vindar. Är jerkbait och softbait som gäller!!

Kommentera

Det har varit små och naturtrogna beten som funkat bäst för mig.
            Men därmed inte sagt att fisket har varit bra. Långt ifrån.
            De stora har kommit in.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erlando Visa inlägg
              Det har varit små och naturtrogna beten som funkat bäst för mig.
              Men därmed inte sagt att fisket har varit bra. Långt ifrån.
              De stora har kommit in.
              Motsægelsefullt? Långt ifrån bra fiske och de stora har kommit in? Hur många och hur stora fick du?

Att bara lægga ut ett sådant inlægg får bara fantasin på alla sugna gæddfiskare att skena!

Bra fiske? Skælle førvåna mycket, æven om konstigare saker har skett? Ca 10grader i vatten, fortfarande alldeles før tidigt, dessutom fel vindar en tid?

Vill inte vara negativ, men blir trøtt av alla som runkar ikapp om blekingefisket..
              Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Motsägerlsefullt?!
                Då känner du nog inte till blekingefisket så mycket som du tror.
                Tempen i vattnet var 8 grader igår och de har varit inne en längre tid nu på mina platser. Men de har bara följt efter.

Kommentera

Vad är problemet med att många tycker det är bra, kul och enkelt att ta sig till Blekinge och fiska? I och med detta vill man väl ha så många tips som möjligt för att reda ut vad som gäller för tillfället? I södra Sverige finns det inte överdrivet många platser som ger så trevligt fiske som i Blekinge. Att fiska i sjö är inte lika roligt då det oftast är mindre roliga fighter och lödde är inte så roligt nu förtiden. Hade jag bott nära någon skärgård runt Stockholm så hade jag garanterat nöjt mig med detta.
                  Mattias
                  www.sportfiskare.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Erlando Visa inlägg
                    Motsägerlsefullt?!
                    Då känner du nog inte till blekingefisket så mycket som du tror.
                    Tempen i vattnet var 8 grader igår och de har varit inne en längre tid nu på mina platser. Men de har bara följt efter.
                    Påstår inte att jag ær særskillt duktig på blekingefisket, skrev tidigare att jag tyckte det var svårt..
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X