Stationär öring i Blekinge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stationär öring i Blekinge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stationär öring i Blekinge?

Någon som kan tippsa på bra ställen att fiska efter stationär öring i Blekinge?

Jag var och körde runt bräkneån vilken verkade trevlig men jag har inte en susning om det är bra fiske eller om man bara får borrar o gäddor när man flugar.

Någon med ngt tips?

Rykten säger att du kan fiska ute på Hasslös södra sida men det är givetvis bättre med båt.
    Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Jupp det vet jag, men där finns ju bara havsöringen på våren.. kanske på hösten också.

Men jag vill kunna jaga vanlig öring i åar nu under sommaren, med vanligt flugspö.

Kommentera

Oo.. Då har jag tyvärr mindre information. Jag hade ingen aning om att det fanns flugfiskare i Karlskrona - någon dag ska jag hitta någon som lär mig den vackra tekniken! :-)

Kommentera

hehe jodå det finns flugfiskare här

jag håller också på o lära mig. Köpte ett flugspö i november och är helt såld på flugfiske nu Eftersom jag itne kan kasta själv så kan jag inte lära dig heller.. men det borde finnas någon här som kan.

Hur gammal ärru o var brukar du fiska?

Kommentera

varför inte öva tillsammans?
            och sen berätta om man kommer på nått trix
            Bajen forever!

Kommentera

Jag är 22, flyttar strax (om någon vecka) till Emmaboda för att plugga på komvux. Min flickvän bor där så det blir lite enklare än att bo här och betala full hyra osv. Jag jobbar däremot nere i Karlskrona just nu och kommer göra någon helg i månaden i ett par år framöver.

Fiskade som tusan när jag var liten men fick nästan aldrig någonting på kast (förutom sill och någon enstaka gädda) men nu har jag börjat igen så jag köpte lite fisketidningar för att inte upprepa barndomens förluster - det är så jag fått ögonen för flugfiske som verkar roligt, önskar bara att jag hade mer pengar som studerande så att man kunde köpa utrustning också. Det får nog komma i framtiden!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X