Torskfiske vid Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torskfiske vid Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torskfiske vid Blekinge

Torskfisket utanför Blekinge är väl kanske inte direkt i världsklass, men det kan ju vara rätt kul ibland om man ska ut med folk som inte brukar fiska då det brukar vara garanterat hugg iaf.

Går det ens att få något på 5kg+? Någon speciell årstid som är bättre eller är det same shit året om?

Hmmm... det lär ju finnas gott om +10 torskar på vraken syd Blekinge. Det är det i alla fall när jag är där.
    Vi hade 11 över 10 kg på en tur i år så det är bara ut att leta vrak....
    Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Tja, om man som jag kör en bit utanför matvik (funkar nog fint överallt) så finns det småtorsk på en 20-25 meter garanterat. Lätta byten, har dock bara provat på sommaren. obs, små torskar

Kommentera

Jo, jag har varit utanför Matvik på 30m ungefär och plockat småtorsk på max 1kg typ. Går det runt lite 3kilos där ute tro?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mago
          Jo, jag har varit utanför Matvik på 30m ungefär och plockat småtorsk på max 1kg typ. Går det runt lite 3kilos där ute tro?
          1kgs småtorsk finns det gott om. har aldrig fått större än dem du snackar om, men då har jag ju inte varit så långt ut och har inte heller fiskat torsk mkt alls. jag ska prova så snart sjön är lugn och fin funkar det så skriver jag en rad.

man ser ju gubbar som drar mkt torsk i näten, kanske man ska höra hur långt ut de går för de lite större?

Kommentera

Ursprungligen postat av shapesh1fter
            1kgs småtorsk finns det gott om. har aldrig fått större än dem du snackar om, men då har jag ju inte varit så långt ut och har inte heller fiskat torsk mkt alls. jag ska prova så snart sjön är lugn och fin funkar det så skriver jag en rad.

man ser ju gubbar som drar mkt torsk i näten, kanske man ska höra hur långt ut de går för de lite större?
            Har också tänkt den tanken, men jag vet inte när och var de kommer in.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mago
              Har också tänkt den tanken, men jag vet inte när och var de kommer in.

'The truth is out there'

jag ska snacka med folk o se vad som sägs. jag skriver här sedan eller hör av mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X