Havsöring i Blekinge / Karlskrona - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring i Blekinge / Karlskrona

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring i Blekinge / Karlskrona

Är det någon som har koll på bra platser att fiska havsöring i Karlskrona? Jag spinnfiskar från land och har ännu inga vadare men funderar på att skaffa.

Även tips på tidpunkt på året och dygnet, vattentemp, bete etc. tas tacksamt emot av en HÖ-nybörjare (som ännu inte fått något).

Lite sent svar kanske men säsongen är ju pågående, så jag svarar ändå.

Vi var på Hasslös sydsida idag och min fiskekompis tog en öring på ett blått Atom. Hasslö och Aspö är tips som håller.

Annars har du ju Ronnebyån där det kostar 80 kr per dag, vilket är ganska överkomligt.
    Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Ja 80 kr för endagskort i Ronnebyån är ju överkomligt, likaså Lyckebyån fast jag har hört något om uppskjuten säsong där pga av den sena våren. Ska prova dem nästa vecka.

Hur är det med Hasslö och Aspö, behöver man vadare eller kan man fiska från land? Gö och Lindö ska ju också vara bra men där är vadare ett måste har jag hört.

Kommentera

Hej !

Jag har fiskat öring nu ca 12 år i havet runt ronneby.Dom första åren nötte vi som satan både jan.feb.mars men väldigt glest mellan huggen. Jag kan nu summera och säga dom 2 första veckorna i Maj är TVEKLÖST den bästa tiden för havsöring. Dels har många öringar lämnat åarna samt sillätarna kommer med sillen in. När näbbgäddorna kommer brukar öringsfisket avta.

m.v.h
        ozzy

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X