Ja å några polare ska ned till bräkne hoby å fiska gädda om 2 v hur är isläget är det nån som vet om isen har släppt tacksam för svar snarast.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isläget i Blekinge
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Robin_BlekingeBräkne-Hoby vet jag inte hur det ser ut. I Karlshamn och eriksbergs trakterna så ligger det lite is kvar i undanskymda vikar. Vikar som får sol eller står öppna mot havet är näst intill isfria skulle jag säga. Kanske hinner den sista isen smälta till början av april!
Kommentera
-
Vad bra, hoppas ni får det fint och att ni får kul!
Idag regnade det............. bläääää, men hellre det än mera snö och det höll sig runt +4grader under dagen. Nu märker man att solen skiner starkare och att det liksom bränner lite extra. De flesta fiskepolarna samt Fiskeshoppen i Karlshamn säger att all is som påverkar fiske negativt kommer vi till att bli av med i nästa vecka. Det kanske finns is kvar i vassen men så illa kastar vi inte
Skitfiske på er då och om jag kommer ut innan er så kan jag skriva ett par rader här så kolla gärna innan ni drar.
//Robin
Kommentera
-
Åker till Järnavik nu på fredag och lördag. Är det nån som har några tipps om vart man skall bege sig nu för att hitta gäddorna. Inte allt för långt bort eftersom vi har ganska liten båt med 15 hästars snurra på."Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ATR72Åker till Järnavik nu på fredag och lördag. Är det nån som har några tipps om vart man skall bege sig nu för att hitta gäddorna. Inte allt för långt bort eftersom vi har ganska liten båt med 15 hästars snurra på.Låna sjökort om ni kan, underlättar alltid.
Kolla tempen på vattnet också, om det är under fem så kanske ni ska hålla er hyfsat grunt i de vikar som har fått lite sol annars blir det nog lite klurigt att lura de stora och kanske väldigt slöa.
vore jättekul om ni kunde lägga upp bilder sen! på all fisk och så såklart
skifiske på er!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera