fiskekamrat i blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekamrat i blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jonnten Visa inlägg
    Och kanske lite nya drag också ?
    Nja, har handlat på mig rätt friskt på den fronten.....så det får vänta tills jag gjort av med några.....

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
      Nja, har handlat på mig rätt friskt på den fronten.....så det får vänta tills jag gjort av med några.....
      Jaha där ser man! Vad har du inhandlat för drag då ? alltid kul att diskutera sånt!
      Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

Kommentera

Mest fyllt på mitt förråd av Hansen stripper och lotus som fiskat bra för mig. Fler storlekar, fler färger, och fler av de tobisgrön och vita som fiskat bäst.....plus lite annat, några 40 grams vicke t.ex.

Kommentera

Mest fyllt på mitt förråd av Hansen stripper och lotus som fiskat bra för mig. Fler storlekar, fler färger, och fler av de tobisgrön och vita som fiskat bäst.....plus lite annat, några 40 grams vicke t.ex.
          Det är alltså stripper som gäller för dig ! Har helvita fungerat bra för dig eller? Vad är lotus för drag, är det också Hansen?
          Vicke är fina.
          Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

Kommentera

Ja stripper är en klar favorit...... lotus är också en Hansen, långsmal sked med ganska kraftig "böj". Har inte fiskat med helvitt, men ligger nog någon i lådan, fick tipset att det kan funka tidig vår och vinter när det är kallt i vattnet, däremot fiskade jag mycket med en tobisgrön stripper med vit baksida som funkade riktigt bra i mars och april........

Kommentera

Ja stripper är en klar favorit...... lotus är också en Hansen, långsmal sked med ganska kraftig "böj". Har inte fiskat med helvitt, men ligger nog någon i lådan, fick tipset att det kan funka tidig vår och vinter när det är kallt i vattnet, däremot fiskade jag mycket med en tobisgrön stripper med vit baksida som funkade riktigt bra i mars och april........
              Ja du berättadet det innan, på våran första tur. Tror också på stripper utan tvekan. Den har en riktigt härlig gång i vattnet...
              Tror stenhårt på de vita dragen på vintern, speciellt om de har lite rosa i sig (pattegrisen) eller röd/svarta drag. De har tydligen levererat riktigt bra.

Kommentera

Följde med grabben ut på en tur efter gädda idag. 3 timmar i snö och snöslask utan ett hugg! 13 m/s när vi körde hem, blev en ganska blöt och kall historia...... Hoppas på bättre väder i Januari.....

Kommentera

Följde med grabben ut på en tur efter gädda idag. 3 timmar i snö och snöslask utan ett hugg! 13 m/s när vi körde hem, blev en ganska blöt och kall historia...... Hoppas på bättre väder i Januari.....
                  Åh fy! Trodde inte att någon skulle fiska i det här vädret, men jag misstog mig.
                  Ja vädret idag var verkligen mög.. Jag som inte ens fått på vinterdäcken ännu.. Men imorn åker de på.

Kommentera

Såg inte så illa ut när vi gav oss iväg, men blev ju precis så illa som SMHI hade förutspått......Så när vi gled ur viken vi fiskat i växte sig sjön vass och hög så en hel del saltvatten letade sig innanför våra kläder. Tur att vinderdäcken var på när vi skulle köra från båten, eller hade vi inte kommit hem....

Kommentera

Jag har beställt 5-8 grader, soligt med en lätt sydlig vind till den 1/1-14. Får hoppas jag var först med en önskan den dagen. /Ingemar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X