fiskekamrat i blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekamrat i blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Haha jag hörde det där Krister!
    Givetvis är jag på. Havsöring säger jag aldrig nej till! Vi kör väl av samma områden som vi körde när vi senast var ute antar jag?
    Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hesten Visa inlägg
      Man tackar!
      Absolut, har fiskat en del abborre innan uppe i de småländska sjöarna genom åren utan något vidare resultat (vad gäller vikt/storlek) och första gången jag gav mig på det här nere höll jag på att tappa andan då en firre över 650 gr klev på på tredje kastet, men gädda är det jag fokuserar mest på! Dessutom jobbar jag ju där resten av stan jobbar så rejält med fritid är ju något man har i perioder, ska bli spännande att testa på ismetet här nere i vinter också!
      Där ser man! Ja här nere kan de blir riktigt stora faktiskt! Har vänner som tagit A-borre på 1,5 kg här och även mer.
      Det är så alltså Den där j**la gäddan alltså... Jag börjar att skola om till endast havsöring...
      Jaha du jobbar alltså i Försvarsmakten eller ? Då är vi 2.
      Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonnten Visa inlägg
        Haha jag hörde det där Krister!
        Givetvis är jag på. Havsöring säger jag aldrig nej till! Vi kör väl av samma områden som vi körde när vi senast var ute antar jag?
        Det tycker jag, så får vi försöka anpassa oss efter rådande vindar och temperaturer.....

edit: När jag fiskade i tonåren var borrarna över kilot ganska vanliga, och jobbade man lite så gick det att få uppåt 2 kg också....... men antar att det är lite glesare mellan storborrarna nuförtiden.....
        Senast ändrad av sparetime; 2013-12-03, 16:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
          Det tycker jag, så får vi försöka anpassa oss efter rådande vindar och temperaturer.....

edit: När jag fiskade i tonåren var borrarna över kilot ganska vanliga, och jobbade man lite så gick det att få uppåt 2 kg också....... men antar att det är lite glesare mellan storborrarna nuförtiden.....
          Toppen! Det är något magiskt med Karlshamn... Speciellt i trakterna kring Vägga. Oj såpass! Ja nu är det inte lika vanligt, men det förekommer !
          Ska försöka få mitt drag klart till premiären.

Kommentera

Jag är på

Kommentera

Ser ut att vi kan bli några som ger oss på fisket om vädret är bra. Skall försöka få min cdl färdigtrimmad tills dess.
              /Ingemar

Kommentera

Kul! Trevligt! Oki, så vi har en "trimsnubbe" i gänget också..., då kan vi ha kastalångtsomfantävlingar med våra hasplar också.....

Hoppas vädret blir till vår fördel, skulle va trevligt med några HÖ kontakter och lite skitsnack runt en brasa....

Kommentera

Fick den till er bra pris. Ja jag fiskar med multi. Abstinens nu när det inte hinns med något fiske så lan får göra annat. /Ingemar

Kommentera

Kommer nog bli riktigt nice det här =)
                    Alla vet att haspel kastar bäst

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonnten Visa inlägg
                      Där ser man! Ja här nere kan de blir riktigt stora faktiskt! Har vänner som tagit A-borre på 1,5 kg här och även mer.
                      Det är så alltså Den där j**la gäddan alltså... Jag börjar att skola om till endast havsöring...
                      Jaha du jobbar alltså i Försvarsmakten eller ? Då är vi 2.
                      Japp, bättrade på personbästat till 12 gr över kilot i höstas så det finns potential!
                      Jomen det blir väl lite så när det enda man fiskat mer frekvent är gädda/gös/aborre, aldrig fått en HÖ på kroken vad jag vet men skulle va kul att testa på, kanske fastnar för det också!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X