fiskekamrat i blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekamrat i blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej på er!
    Bor utanför Älmhult men är intresserad av Hö fiske. Skall ni iväg en runda nu efter nyår så hör gärna av er. Har vadare så kustfiske fungerar bra.
    Har inte fiskat längs kusten i blekinge. Mer i nordöstra skåne runt Landön.
    Det är inte så långt ner till Karlshamn.
    /Ingemar

Kommentera

Här i Blekinge kan du hitta HÖ utan att du nödvändigtvis måste ha sparkbyxorna på och bada omkring i havet. Finns steniga och klippiga sträckor med olika djup utanför som funkar bra att fiska av från land. Själv fiskar jag mest från båt, men hela Sternö, området runt Vägga, Kofsa etc, finns flera fina fiseplatser från land....sen är ju väder och vind avgörande för var man kan hitta dom, och givetvis var betesfisken finns...

Kommentera

Tänkte bara det kunde varit roligt att träffas med fiske och lite skitsnack med fika mellanåt när man är ute. Har haft ett par semester veckor i skärgården från vägga till Karlskrona med båt så jag vet lite hur det ser ut där nere. Kunde varit roligt att hitta någon mer att fiska med.
        /Ingemar

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonnten Visa inlägg
          Tjenare! Varmt välkommen !
          Är det gäddfisket som du brinner för eller?
          Man tackar!
          Absolut, har fiskat en del abborre innan uppe i de småländska sjöarna genom åren utan något vidare resultat (vad gäller vikt/storlek) och första gången jag gav mig på det här nere höll jag på att tappa andan då en firre över 650 gr klev på på tredje kastet, men gädda är det jag fokuserar mest på! Dessutom jobbar jag ju där resten av stan jobbar så rejält med fritid är ju något man har i perioder, ska bli spännande att testa på ismetet här nere i vinter också!

Kommentera

Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
            Tänkte bara det kunde varit roligt att träffas med fiske och lite skitsnack med fika mellanåt när man är ute. Har haft ett par semester veckor i skärgården från vägga till Karlskrona med båt så jag vet lite hur det ser ut där nere. Kunde varit roligt att hitta någon mer att fiska med.
            /Ingemar
            Finns några här Jonnten t.ex. Jag är en ganska dålig fiskekamrat då jag har svårt att planera långt i förväg. Men blir det tillfälle så tar jag givetvis chansen, har inget emot att visa er de ställen jag känner till, även om jag är ganska ny efter ett långt uppehåll. Finns en tråd "havsöring i Blekinge" tror jag den heter där jag gjort några inlägg under den gångna säsongen.

Ska bli intressant att se hur isläget utvecklar sig, i år kom jag inte igång förrän en bra bit in i mars. Förhoppningsvis är det öppet vatten i Januari så det går att göra några första försök iaf.

Har du båt här nere eller trailar du ner när du ska semestra här??

Kommentera

Fast mest på kul kanske man skulle starta en tradition att träffas ett gäng och premiärfiska 1:e Januari? OM vädret tillåter? Grilla och fika lite, kallsvettas ut nyårsfirandet och frysa om fingrarna några timmar kan ju aldrig vara fel......

Kommentera

Det hade varit roligt med ett nyårsfiske. Jag var ute den 5/1 i år innan isarna la sig här nere. Jag har bara en liten båt i möckeln nu. Hade en 8m mahognybåt förr med kabin. Fick skänka bort den när jag skilde mig. Den håller på att ruttna upp nu. Skall plugga färdigt sen blir det någon båt. jobbar heltid och pluggar 50%. får ändå se till att ha tid med fiske. Kan ju värdera vädret framåt nyår så kan vi kanske dra ihop några som är intresserade. /Ingemar

Kommentera

Låter som en plan, skickar ett pm

Edit:Trist med båten...

Vilka är på?? OM vädret tillåter??
                  Senast ändrad av sparetime; 2013-12-02, 23:01.

Kommentera

Jag är självklart på om vädret tillåter!

Kommentera

Kul! Jonnten räknar jag kallt med om han inte lovat bort sig med sambon på andra aktiviteter....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X