Hade tänkt och några ner några dagar och fiska gädda i blekingeskärgård nån gång i februari, någon som har några tips om var man skall fiska får gärna skicka ett pm! Skulle uppskattas!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Blekinge
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av NikeHade tänkt och några ner några dagar och fiska gädda i blekingeskärgård nån gång i februari, någon som har några tips om var man skall fiska får gärna skicka ett pm! Skulle uppskattas!Senast ändrad av Andreas; 2005-01-11, 12:54.Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!
-
Båten avgår för övrigt centralt från Karlskrona. Kolla på Karlskronas hemsida för mer information om avgångstider osv.
Där hittar du bilder på Ungskär. På en bild (den med skolan) ser man nog även delar av Lungskär om jag inte har fel. Här ute i östra skärgården är det mycket sandbotten, berg och blåstång. Abborre, gädda och plattfisk är nog det som går bäst. Har man lite flyt kan man nog få en öring också.
I den här tråden, som för övrigt var min första på forumet, finner du lite av mina egna bilder: http://www.fiskesnack.com/forum/show...ght=lungsk%E4r
Annars är Hasslö, Sturkö och Tjurkö bra mål att gå efter också. Dit kan man ta sig med bil, men det är lite svårare att ta sig fram eftersom det är tämligen bevuxna öar. Där bör du nog kolla en karta först.Senast ändrad av Andreas; 2005-01-11, 13:02.Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!
Kommentera
-
Har du båt med dej??
http://www.fiskeikarlskrona.nu/ på den här sidan finns en del att läsa om fisket i Karlskrona.
Du kan oxå hitta bra platser om du tar linfärjan ut till Hästholmen (tror det kostar 20 spänn med bil), den färjan hittar du på vägen ut mot Torhamn.
Kommentera
-
Skakar lite liv i en gammal tråd. Behöver lite tips om fiskeplatser för att stilla vårabstinensen. Ska ner för en dag till Karlskrona i jobb, har em-kväll på mig för kort fisketripp (spinn). Har bil så kortare utflykter är ok (vill helst inte sitta i bilen allt för länge ). Landfiske gärna öring om de finns nått hyfsat plejs annars lika bra me gädda, allt känns ok i dessa tider av kraftig abstinens!
Ska ner 10 april så om nån vill göra sällskap ut hör av er!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera