Nyinflyttad Mjölby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyinflyttad Mjölby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nyinflyttad Mjölby

Tjenare folket! Relativt nyinflyttad till Mjölby för plugg året ut och vore najs med lite folk som fiskade.
    Det jag tänker mig först och främst nu är ismetet efter gädda/gös.
    Så finns det någon runt Mjölby-Motala-Linköping så skriv här eller PM.
    Btw, är 23 och har tillgång till bil om det underlättar!
    Specimen fishing for life

tja jag bor i Boxholm å fiskar en del i svartån här efter gädda med viss framgång ;p jag kan typ inga vatten i mjölby/motala men i linköpinga har jag fiskat utanför ljungsbro i ljungsjön och fått en del fin fiska
    http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Okey, någon erfarenhet av ismete? Spanat in Boren nu några dagar och känns som en sjö man kan fokusera några helger på att testa gädda o gös i.

Kommentera

Haha fan va paff jag blev när jag såg "Mjölby" i överskriften. Bor nämligen där själv. Fiskar väl mest i sjöarna runt Boxholm då man får tillgång till båtar i flertalet sjöar på samma fiskekort, och omväxling av sjö förnöjer ju. Men då är det Gädda och Abborre vi pratar om. Svartån blir det ibland också.

Gös har jag däremot aldrig fiskat men det hoppas man att man kan göra någon dag.
        Ismete är jag däremot ingen hajare på. Men du kan ju alltid prova Skogssjön där dem planterar in Bäckröding vintertid och Regnbåge övrig tid.

Gå in på Ciklidshopen i stan och hör med grabbarna där, dem brukar kunna sin sak Nu i höstas var det tydligen någon som drog en gädda på 28kg i Sommen och det skulle väl komma upp någon bild där snart. (lol)

Kommentera

Haha, ja, har hört en del om ciklidshopen. Riktiga "proffs"
          Men hojta till om du vill lära dig, skriv PM isåfall

Kommentera

Asys har du prövat å fiska öring i9 Öringe? Weberg jag kanske vet ett hotspot för stor regnbåge eller ingen alls

Kommentera

Arnefan: Nej fasen jag har ju inte det! Däremot har jag åkt förbi flertalet gånger och det ser ju helt klart ut att ha potential Antar sträckan uppströms innan Öringe är bättre än den efter in mot Mjölby? Kör du fluga där?

Kommentera

jag fiskar ju gratis ovanför försen men aldrig kommit dit:/ ska försöka ta mig dit i vår med en annan flugfiskare från edge som bor i mjölby

Kommentera

Men vafasen nu när du säger det. Måste varit dig jag snacka med på edge om just Öringe Du hade någon kontakt där så du fick fiska fritt eller hur det var. Och jag har bara fiskat sträckan Mjölby - Öringe innan men inte ända upp till Öringe. Haha världen är liten ibland =)
                  Bara vänta in vårsolen sen får vi ta oss en vandring längs åna och hitta något grymt ställe!
                  Inte varit i St Jordgölen något mer på sistone förresten?

Kommentera

de va du ja! xd jo jag var där annanda jul men fick inget.. låg is vid de vindskyddet närmast stora parkeringen men de tog inte på något... räkan tog dom sen släppte, nymf hade ja nog fel imitationer av för de gick strax under ytan för jag såg som komma upp med ryggen vid ett par tillfällen. nästa helg blir det nog pimpel där :p

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    473 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    0 svar
                    133 visningar