Vad gäller för fiskekortet i Skärblacka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gäller för fiskekortet i Skärblacka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad gäller för fiskekortet i Skärblacka

Ska arbeta på bruket imorgon och tänkte ta med mig båten för lite vertikalande på Glan. Som jag har förstått det så köper man fiskekortet på bensinmacken, gäller detta fiskekort för hela området eller är det bara för glan? Precis vid bron över "forsen" vid bruket ska det väl finnas ädelfisk, ingår detta fiske på samma fiskekort eller är det ett speciellt.

Tips på gösproduktiva ställen i Glan mottages gärna, ska jag köra höger eller vänster ut från rampen?

Hej Johan,

Mellanströmmen pölen mitt i Skärblacka håller både öring och regnbåge. Dock kommer man inte ut på ön nu då ABC-bron är avstängd till V28-29. Men det finns några bryggor man kan fiska från på Idrottsparksidan. Det är halva priset på dagskorten fram till bron öppnar. Det är separat fiskekort för Mellanströmmen och Glan. Lägger du i båten vid Orgakvarn så tar du vänster för att komma ut på Glan du kan inte misslyckas med det för åker du åt andra hållet är du snart uppe vid bruket igen. Glansfiskekort börjar gälla vid Brunnsviksberget, det finns en skylt som det står fiskegräns eller liknande precis innan berget. Ska du hitta gösen bör du ha ekolod och leta upp valfritt grund och nöta på. Skitfiske!

Kommentera

tack för informativt svar, det uppskattas verkligen. Läste i nån fisketidning att man ska se upp med att köra på grynnorna, betyder detta att det är onormalt mycket grund, eller är det bara att bränna på med vertikalracern?
      Alltid lika kul att fiska på okända sjöar, ska bli intressant att se vad man får upp.

Kommentera

Spinn och mete är tillåtet. Det är bara på strömsträckan som det enbart är flugfiske som är tillåtet. Det sattes ut både regnbåge och öring för 3 veckor sen. Det fiskas rätt sparsamt där nere nu då de flesta brukar stå på flugfiskesträckan så det bör finnas en hel del fisk kvar.

Kommentera

Det blåste ganska mycket idag så lill-båten fick det kämpigt. Plockade en gös vid första ön som man kommer till efter utloppet från strömmen, lyckad tur med andra ord. Träffade även Luc Coppens som spelade in en ny film, mäktigt. Ganska kul att han och hans kollega bara hade fått två gösar under hela dan och jag plockade en direkt...nybörjartur...

Kommentera

Haahaahaa! Skulle nog tro dom mörkade rätt skapligt.Men det är ju klart han hade ju inte min gps.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
            2 svar
            489 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg FilWi
            av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
            1 svar
            217 visningar