Bra fiskevatten? Hjälp! Förlorar Fiske-insperation! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fiskevatten? Hjälp! Förlorar Fiske-insperation!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra fiskevatten? Hjälp! Förlorar Fiske-insperation!

Hej!
    Jag är i behov att en spark i baken! Jag har börjat tröttna på fiske. Ja ni hörde rätt! Jag har börjat tröttna på fiske, just därför att jag inte får chansen till roligt fiske.

Vet någon ett bra/mindre dåligt ställa att fiska på (ifrån land)? Gärna runt linköping, med ett par mils radie.

Jag har ingen båt.

Stångån inne i Linköping City, visst, men inte speciellt rolig fiske. Lite abborrar på bottenmete om man har tur.

Jag bodde förut precis vid Storsjön (utanför Linköping, inte den stora i norr). Då fick jag låna markägarens båt. Nu har jag flyttat därifrån så jag kan inte använda den längre! *Host! Host!*
    Jag har inte fångat något större än småfisk i den sjön. (flera gäddhugg, men ingen krokad). Har funnits /inplanterats gös i den sjön. Vet utifrån ett forum att en 4kg gös fångades (och togs upp) för ett år sedan. De måste väl finnas kvar? Jag har inte lyckats än så länge...
    Men som sagt, ingen båt = inget fiske i den sjön.

Har någon ett kul ställe att fiska ifrån? (jag tycker om de flesta metoder och beten)

//Adam
    Keep on Fishin' in the Free World!

Vet inte om du gillar P&T vatten med regnbåge/öring inplanterat ?
    Annars finns det diverse sjöar som kan ge dig ett roligt fiske

Nysjön ( Ligger vid åtvidaberg, tror det anses som den bästa sjön för regnbågsfiske då den har stora regnbågar och man brukar ofta få upp nått där. www.nysjonfiske.nu tror jag addressen är)

Hovden ( Ligger utanför Ljungsbro, mysig sjö med bra grillplats ,)

Gransjön ( Liggar mot Kisa, en sjö var du kan få upp stora mängder av regnbåge under en bra dag )

Det är regnbågssjöarna som jag vet till, fiskar mest i dom sjöarna så det är dom jag kan ge bäst info om , gädd och aborrfiske i linköping har jag inte så bra erfarenhet av förutom fiske vid slattefors ..

Kommentera

Du behöver ingen spark i baken,det du behöver är lobotomi...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

jag hade ingen aning om att det fanns regnbågar i Östergötland! Det har jag alltid velat prova. Jag har ingen erfarenhet eller utrustning av/för flugfiske. Men spinnfiske och mete funkar fint, eller?

Skulle vara glad om du kunde ge mig något tips. Vilka beten och angel har funkat bra för dig?

När är det bra fiske efter dessa arter? Får man fisk på senhösten? (nu)

Vad menar du med P&T? Put and Take? (vad betyder det i så fall? Inplantering --> matfisk? )

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          Du behöver ingen spark i baken,det du behöver är lobotomi...

Kommentera

Dom sjöarna jag skrev upp är lämpade för mete/spinnfiske efter bågen så du behöver inte vara orolig.
            Bete finns de olika sorter på, den metod jag kört med under dessa år är mete med Powerbait, mest bottenmete men även vanligt mete med stort flöte(bombarda). Powerbait kan du köpa i de flesta fiskeaffärer och en burk kostar runt 60 kr, vi har alltid kört med orange färg på sörjan så testa det du med.

Sen finns det många som kör med räka, men eftersom jag inte kört med det så har jag inte så bra erfarenheter av det men det ska tydligen funka jättebra det med!'
            Sen så kan du ju köra spinnfiske, med toby skeddrag eller med spinnare i form av reflex eller andra märken. Det är upp till dig vad du väljer.

Jag har inte varit ute nu i höst efter regnbåge men fisket borde va bra nu i det kalla vattnet, så det är utan tvekan värt ett försök!

Ja, regnbågarna är inplaterade i sjöarna, därför ja skrev P&T.
            Försökte sammanfatta allt rätt kort men är det nått är det bara att fråga på, roligt o hjälpa folk!

Skitfiske

Kommentera

Jag kan inte hitta Hovden (har letat på eniro). ungefär hur långt från Ljungsbro ligger den och i vilket vädersträck?

Kommentera

ta ett sms lån och köp en båt vetja... och skaffa dig bra fiskepolare. hur skoj är det att fiska ensam hela tiden?

Kommentera

Ursprungligen postat av boman1979 Visa inlägg
                  ta ett sms lån och köp en båt vetja... och skaffa dig bra fiskepolare. hur skoj är det att fiska ensam hela tiden?
                  x) Sms-lån är såå 2009! ;p

Fiskepolare? De jag har skiter i fiske såhär års (väldigt blödiga när det gäller kyla). Var hittar man nya! x) Låter som om det bara är att gå och köpa ett par.

Kommentera

Ursprungligen postat av smartskaft2 Visa inlägg
                    Jag kan inte hitta Hovden (har letat på eniro). ungefär hur långt från Ljungsbro ligger den och i vilket vädersträck?
                    Sökte på eniro och hittade denna. (Ligger norrut)

Vägbeskrivning från Ljungsbro.
                    Tror att det är till rätt sjö!

Körsträcka:14,5 kmRestid ca:16 min

1. 1,1 kmStarta riktning nord på Södra Cloettavägen, kör 1,1 km
                    2. 2,0 kmSväng in på Hällestadsvägen, kör 0,9 km
                    3. 13,2 kmHåll vänster och fortsätt på Hällestadsvägen, kör 11,2 km
                    4. 13,9 kmSväng höger, kör 0,7 km
                    5. 14,5 kmSväng vänster, kör 0,6 km
                    6. 14,5 kmSväng höger, kör 58 m
                    © Copyright Tele Atlas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    506 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    1 svar
                    240 visningar