Flugfiske Skärblacka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske Skärblacka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske Skärblacka

Som rubriken lyder så skulle jag jättegärna vilja få lite tips om flugfisket i skärblacka ( mellanströmmen ) denna period.
    Någon som varit och testat och fått något?
    Eftersom jag är nybörjare inom flugfisket skulle ja jättegärna behöva lite tips angående flugor, ställen som är bra osv!
    Tack i förhand och hoppas jag får några svar eftersom jag tänkte dra ut dig så fort som möjligt

Alltid kul med nya flugfiskare!
    Nu är det väl lite sent men på sommaren funkar torrflugor och små nymfer oftast bra för mig där. Du kommer märka själv vilka ställen som är bra och lättast att fiska på ganska fort. Tänk på att om det är flera som fiskar så är det tråkigt om någon står på samma ställe i flera timmar, roligast om man kan skifta lite ibland. Jag har typ 4-5 ställen där det oftast står fisk som jag går runt på.

Vet inte om du har varit där överhuvudtaget tidigare men vid lunchtid släpper de på vattnet riktigt mycket i någon timme. Då blir det rätt svårfiskat men efter det brukar det oftast hända grejer!

Kommentera

Jag var där för en vecka sedan, då var det folk där som krokade ett par fiskar men jag gick tyvärr ifrån utan någon fisk ..även fast jag stått hela dagen och kastat med många olika flugor.

Vart brukar du ta upp mest fisk ? Poolen eller i dom små forsarna ?
      Hälsningar!

Kommentera

Det sattes ut ett lass regnbåge förra veckan.

Kommentera

någon som varit där nu mot slutet av säsongen? Är fisket trögt eller?

Kommentera

Imorgon är det adventsfiske, klubblokalen kommer att vara öppen och bemannad mellan 07,00-11,00. Vi bjuder på korv, kaffe och dricka. Det finns en hel del fisk kvar. Men det lär frysa i spöringarna =)

Kommentera

stora färgglada flugor brukar gå bäst sent på säsongen, e bara sommar tiden som man lyckas bäst me små fula saker som man knappt kan knyta på tafsen=) o sen e de väldigt beroende på när dom satt i fisk, funkar ett par veckor o sedan e dom borta.... prova lillskiren i finspång, har blivit riktigt bra fiske där senaste året, och dessutom finns de ju flytrings kort tid nu också... fast de e ju ett tag kvar tills de börjar bli aktuellt igen om du inte ska hugga vak=)
              ---------------------------------------------------------------------------------------
              Team Pikings

Kommentera

Hmmm, det verkar som att det kommer ta ett tag innan man kan fiska i mellanströmmen i år då de håller på att bygga om bron över till ön. Läste vecka 20 nånting på deras hemsida, tråkigt...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                2 svar
                488 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg FilWi
                av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                0 svar
                143 visningar