DITT bästa gäddbete i Östergötland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DITT bästa gäddbete i Östergötland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Atom!!!

Herre gud, en gammal klassiker som fortfarande levererar. En klar favorit just nu efter att ha legat och dammat i draglådan.
    Det hela började med i lördags när jag var ute och fiskade. Gick skittrögt och jag gick igenom i stort sett alla wobbler jag hade. Till slut fick jag nog och satte på en atom i ren desperation. Det dröjde inte länge förrän första gäddan small på.

Idag var jag ute igen och med erfarenhet av senaste turen så tänkte jag testa med att bara köra med atom. Har inte haft ett så bra gäddfiske som idag. Och det var inte bara småttingar som smällde på.

Så vid sidan av Zalt så är nu även atom något jag inte kan vara utan.

Kommentera

I gryningen utan tvekan levande mört.
      Vid Spinnfiske så får jag väl säga Zalt 14 svävande Abborre färg (den gamla) men det varierar ju så kraftigt beroende på väder, årstid och naturligtvis fiskeplats.

Kommentera

Har nästan helt slutat med vanliga jerkbaits nu.. Nästan bara stora tail och gummibeten som levererat för mig nu

Kommentera

Mitt favoritdrag just nu är Bomber 16a färg 210. Var inför den här fiskesäsongen på jakt efter en lättkastad, grundgående wobbler och hittade dessa egenskaper i Bombern. Den går på ca 1-2 meters djup och funkar därför bra vid trolling vid grund och längs med djupkanter och kast i vikarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
          2 svar
          494 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg FilWi
          av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
          1 svar
          227 visningar