DITT bästa gäddbete i Östergötland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DITT bästa gäddbete i Östergötland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• DITT bästa gäddbete i Östergötland

Tja!
    Tänkte såhär en regnig kväll när man sitter på jobbet och har minimalt att göra och ägnar sig åt att drömma sig till semesterns gäddfiske ställa en liten fråga till Er Östgötafiskare där ute:

Vad är det bete, oavsett fiskemetod, som du upplever att du har störst fiskelycka med i de östgötska vattnen?

Jag kan börja med att svara att ABU Atom Silver (Klart vatten) och Koppar (Mörkt vatten) har funkat bäst för mig med stark konkurrens av ABU Reflex Red i diverse olika grälla färger.
    http://fiskedanko.blogspot.com/

Tjabba måste bara svara att samma gäller i regel för mig.,

Men kan också tillägga Bomber 16a Blå silvrig wobbler samt sam zalt
    Team JMT fishing

Kommentera

På våren då attnet var grumligare så var Buster Jerk Kexchoklad överlägsen!
      Nu när det är klarare så är Grey Shadow bättre.

Jag fick både mer och större fisk på Buster än vad jag fick på spinnare, wobblers, andra jerkar och jiggar

Kommentera

Det varierar så himla mycket men wobblers som fungerar överallt är Bomber, Swim Whizz, Zalt, Nilsmaster, Cisco kid!

Personlig favorit är Cisco kid, tagit väldigt mycket fisk på den wobblern, storlek 600.

Kommentera

Provat just atom en hel del men inte haft någon större framgång. Var fiskar ni mest med Atom? kör ni spinnstopp?

Kommentera

zalten har fungerat perfa, även en liten baby salmo

Kommentera

Levande mört och salmo sliders har jag haft mest framgång med

Kommentera

Atomet kan vevas in allt ifrån ganska långsamt till ganska fort. Lite beroende på vikten såklart. Prova själva, snurrar det runt vevar ni för fort, det ska liksom vagga fram och tillbaka kan man säga.

Vevstopp ja men inte nödvändigt alla gånger. Ofta hugger gäddorna ändå. tänk dock på att veva in oregelbundet och på det viset låta draget "leva" lite.
                http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Atom ja konsten med det!! hehe kan som sagt vevas in hur som. men desto saktare det vevas in mer reflekterar den ljus., alltid bra att ha sina drag så länge som möjligt i vattnet
                  Team JMT fishing

Kommentera

lyfter tråden lite så här i den tidiga morgontimmen när jag är uttråkad, hela hösten hade vi överlägset bäst fiske med atom och utö, framför allt utö i silver och blått... slog alla vi fiska med, blev även nytt pb för en av oss en bit över 10kg.. nästan pinsamt när man har jerkar för 10 tusentals kronor och sen e utö de enda som går....
                    ---------------------------------------------------------------------------------------
                    Team Pikings

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    494 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    1 svar
                    227 visningar