Gös i södra Åsunden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös i södra Åsunden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
    Vet inte vad du har att tacka för. Jag gav ju direkt ingen avgörande information. Har fortfarande inte haft en gös ombord på min båt i sjön. Men det verkar som det finns gös trots allt. Vi har varit skeptiska tills nu. Nu återstår bara en ordentlig öring. Så det också kan bekräftas. För att ingen ska gå i taket så är det en C&R-tävling.
    Jag tackar för att jag blev väluppfostrad och för att jag var som du -skeptisk till att det ens fanns gös i sjön, speciellt stora... Så nu är det, som kära Jerklimpan sa, att bara hoppa på och dra upp den första gösen i åsunden för min del...

(och för inte gå till överdrift så ska jag inte avsluta med tack

Kommentera

Klockan halv 2 natten efter en tävling antar jag att jag var både trött och onykter. Så jag antar att det är jag som ska tacka dig(eller kanske dina föräldrar) för att du blev väluppfostrad. För att inte förstöra för dig så önskar jag ett dig ett riktigt skitfiske.

Kommentera

no worries mate!

Kommentera

Gös på trollingtävling!

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
          Vet inte vad du har att tacka för. Jag gav ju direkt ingen avgörande information. Har fortfarande inte haft en gös ombord på min båt i sjön. Men det verkar som det finns gös trots allt. Vi har varit skeptiska tills nu. Nu återstår bara en ordentlig öring. Så det också kan bekräftas. För att ingen ska gå i taket så är det en C&R-tävling.
          Återutsattes gösarna också? Isåfall stort gjort då de brukar bonkas omgående.
          Togs de ute på "storsjön" runt Granö?? eller ner mot Björkfors??
          MVH Andreas "vanfossen"

Kommentera

Norra Åsunden.

Tas en del gös på lekgrunden i norra Åsunden. Plockas också en del på trolling på sommaren, dock kan det ta sin tid mellan huggen.

Kommentera

Ursprungligen postat av vanfossen Visa inlägg
              Återutsattes gösarna också? Isåfall stort gjort då de brukar bonkas omgående.
              Togs de ute på "storsjön" runt Granö?? eller ner mot Björkfors??
              MVH Andreas "vanfossen"
              Jag vet inte var de togs. Vi utgick från hycklinge och en av vår klubbs båtar som lurade 4 gösar gavs sig inte iväg långt( de har en liten 3,5 m eka med en 6 hästare på). Deras gösar låg mellan 1 och 3 kg. Två fick följa med hem. En gös på 7,2 bonkades. Den andra som enligt uppgift var större vet jag inte. Var inte med på "inrapporteringen" (man kan väl inte kalla det invägning vid C&R) utan fixade båten för hemfärd. Bara hörde på de andra senare att det tagits många gösar.

Kommentera

Ja,Åsunden börjar att repa sig på Gössidan. Hoppas bara att fler(oftast äldre) fiskare förstår att det kan bli bra fiske i sjön om man inte klubbar all gös man får. Lite synd att bonka en gös på 7,2kg som gör så mycket mer nytta i sjön än på matbordet. Mycket intressant att få veta att det ljusnar på Gösfronten iallafall.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                2 svar
                489 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg FilWi
                av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                1 svar
                217 visningar