Gös i södra Åsunden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös i södra Åsunden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös i södra Åsunden?

Tjo!

Jag har hört talas om att det finns gös i södra Åsunden, runt Horn-Hycklinge men aldrig hittat någon...
    Jag har fiskat i området i snart 2 år utan framgång. Jag har dock fått gös förut i Juttern, så helt värdelös är jag inte...

Men nu till frågan:
    Vart i området kan de finnas? Jag har letat efter dem som beskrivet i ett flertal trådar här på Fisksnack. Jag undrar om någon kan ge mig en riktning, en plats där de en gång har huggt, så att jag kan slipa på min teknik och hitta gös och nya platser.

Obs!
    Jag utövar CnR så ni behöver inte vara rädda för att era gösar försvinner...

-Jag är väldigt tacksam för ett bra svar/ Daniel
    Senast ändrad av Brorsan; 2010-05-29, 03:01.

Ja, det är väl bara att Bumpa...

Är det ingen på Fiskesnack som har doppat ett drag i södra Åsunden som kan tänkas att ge en fiskebror en knuff på vägen?

Kommentera

Trolla djupt i Åsunden om du inte har djuprigg skulle jag köra med tyngre päronsänken några meter framför wobblern. Nu på sommaren hittar du gösen på frivattnet men testa runt och trolla där det känns hett, uddar, öar mm... Skitfiske!
      Senast ändrad av perrelito; 2010-06-18, 08:12.

Kommentera

Åsunden....

[FONT="Comic Sans MS"]Nu efter leken är det att ge sig ut på frivattnet och leta gösen. Prova från Horn och upp mot "storsjön" runt Granö och "Granögrundet". Plockas en och annan gös där även om det kan vara långt mellan huggen.
        Good Luck!! / Andreas "vanfossen"
        [/FONT]

Kommentera

Tack!
          Jag bockar och bugar för er hjälp, jobbar dock helgen men om en vecka ska ta ett försök vid Granö...

/Daniel

Kommentera

Körde trollingtävling där igår. Vi har kört där flera år innan också utan att få en enda gös men igår plockades det två gösar på 7-8 kg och ett antal mindre på dan. Den största tog väldigt grunt enligt uppgift. Ej min båt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
              Körde trollingtävling där igår. Vi har kört där flera år innan också utan att få en enda gös men igår plockades det två gösar på 7-8 kg och ett antal mindre på dan. Den största tog väldigt grunt enligt uppgift. Ej min båt.
              Grymt!
              Det verkar alltså vara en ganska svårfiskad sjö för gös... Men 7-8 kg, det är ju riktigt nice.
              Bara att vässa krokarna på mina jiggar och Nils Masters Invincible och börja nöta. Åter igen tack!

Kommentera

Vet inte vad du har att tacka för. Jag gav ju direkt ingen avgörande information. Har fortfarande inte haft en gös ombord på min båt i sjön. Men det verkar som det finns gös trots allt. Vi har varit skeptiska tills nu. Nu återstår bara en ordentlig öring. Så det också kan bekräftas. För att ingen ska gå i taket så är det en C&R-tävling.
                Senast ändrad av Fiskarn0383; 2010-06-20, 00:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av Brorsan Visa inlägg
                  Grymt!
                  Det verkar alltså vara en ganska svårfiskad sjö för gös... Men 7-8 kg, det är ju riktigt nice.
                  Bara att vässa krokarna på mina jiggar och Nils Masters Invincible och börja nöta. Åter igen tack!
                  Ut å kör nu för fan . Undra om det va där jag å Björn va i sommras det lär ju visa sig.

Kommentera

Norra åsunden

Var själv ute idag på mitt första vertikalpass i åsunden och hade en del sköna hugg. 2 ggr rök flourcarbonen så det luktar ju gädda. Annars ytterliggare 2 gäddor upp men ingen gös =(
                    Någon som landat gös i de norra delarna?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    494 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    1 svar
                    227 visningar